سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجیره های نامرئی بردگی به دست و پای نسل جدید

کارشناسان معتقدند که امروزه در نسل جدید با گسترش امکانات فراوان وجب نگه داشتن انسان ها در زندگی روزمرگی شده است که این ها همه زنجیره های بردگی ای هستند که به دست و پای نسل جدید بسته شده اند.

اکرمی آسیب شناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: برده داری با سابقه طولانی در میان تمام ملل و اقوام جهان رایج بوده است و پس از آن نیز تا به امروز ادامه داشته است و فقط رفتار و برخورد پیامبر اکرم با بردگان و اقدامات ایشان در سیره ی آگاهی بخشی که تنها بردگی که زنجیره یا اتاق در بسته نیست و بردگی واقعی به روح انسانی بر می گردد.

وی با اشاره به این موضوع که اصول اسلامی با نظام برده داری در تضاد آشکاری است، گفت: عوامل متعددی چون فکری، اجتماعی، اقتصادی ، قانونی وسایل دیگری چون اسارت ، فقر، بدهکاری ، کار برای مزدوران از جمله عوامل بردگی دیگران و ایجاد روحی آزاد از جمله اصول اسلامی هستند که با نظام برده داری جدید و قدیم تضاد آشکاری دارد.

دکتر رحمانی روانشناس در ادامه اظهار داشت: اگر چه ممکن است در بخش هایی انسان ها به لحاظ فیزیکی در اسارت نباشند لیکن به خاطر هجوم گسترده فرهنگی استعمارگران جدید و کاپیتالیسم حاکم بر جهان ، ملت های فراوانی در بردگی نوین قرار گرفته اند.

رحمانی در این باره که انسان به طور طبیعی در محیط آزاد خود رشد می کند. گفت: مشغول نگه داشتن ملت ها با تحمیل جنگ ها، دامن زدن به لهو و لعب و موسیقی تحت عنوان فرهنگ و هنر، توسعه فرهنگ و دیدگاه هنر و تقویت جنبه های حیوانی و شکل قانونی دادن به آنها همه از عوامل اسارت و بردگی دنیای امروز است که به منزله ی زنجیره های نامرئی به دست و پای انسان های امروز بسته شده و آنها را در اسارت و بردگی نگه داشته است.

اکرمی در پایان با اشاره به این که اسلام همیشه با بردگی در ستیز است افزود: اسلام بیش از سه دهه مشغول مبارزه با بردگی جدید و دفاع از حقوق ملت ها بوده است و در مسیر احیای عزت و کرامت انسان ها گام برداشته تا مردم با آگاهی کامل بردگی های خود را کنار بزنند و تحت سلطه ی بیگانگان و شیاطین نباشند./ز

برچسب ها: بردگی ، رقص ، موسیقی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.