سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان/

رشد هشت درصدی آثار ثبتی طی هفت سال اخیر در استان زنجان

آثار ثبتی طی هفت سال اخیر در استان زنجان هشت درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان سرپرست میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: مستندات موجود در این زمینه وجود دارد و استان زنجان تنها توانسته در طول این دولت آثار خود را در موضوعاتی همچون تعزیه حسینیه اعظم زنجان، سازها و ملیله به ثبت برساند.

نقی زاده محجوب با بیان اینکه این نهاد در سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری عملکرد قابل توجهی در کارنامه هفت ساله خود به ثبت رسانده است افزود: در حال حاضر گام های مهم و تاثیرگذار در استان زنجان در زمینه توسعه برنامه های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حال اجرا است.

وی توجه به مناطق نمونه گردشگری، تقویت زیرساخت های گردشگری و ایجاد حلقه های گردشگری در استان را از سیاست های این نهاد در بخش گردشگری عنوان و تصریح کرد: مجتمع های توریستی، توجه به نمازخانه های بین راهی و سفر کارت ها در دو فصل تابستان و نوروز در طول این هفت سال تجربه شد.

سرپرست میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان زنجان در ادامه به مرمت و احیاء بناهای تاریخی استان زنجان در این دولت اشاره و اظهار کرد: 95 درصد از بناهای تاریخی استان در این مدت بازسازی شده است.

وی به مرمت گنبد سلطانیه اشاره کرد و گفت: مرمت این بناها که از سال ها پیش آغاز شده بود در طول خدمت این دولت عملیاتی شد.

این مقام مسئول به ایجاد شهرک و بازارچه های صنایع دستی در استان اشاره و خاطرنشان کرد: استان زنجان برای اولین بار در سطح کشور اقدام به احداث چنین اماکنی نموده است.

وی به بیمه صنعت گران اشاره کرد و گفت: طی 2 سال گذشته 800 نفر صنعت گر تحت پوشش این بیمه قرار گرفتند./س

برچسب ها: رشد ، آثار ، ثبتی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.