سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سردار نوري در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

جنبش عدم تعهد به ركن اصلي نظام بين‌الملل تبديل مي‌شود

معاون سياسي سپاه پاسداران گفت: با حضور ايران و همكاري سران جنبش عدم تعهد، اين جنبش در آينده نزديك به ركن اصلي در نظام بين‌الملل تبديل مي‌شود.

سردار علي اشرف نوري در گفتگو با خبرنگار دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به برگزاري اجلاس غيرمتعهدها در کشورمان اظهار داشت: با توجه به نقش ايران در تصميم گيري‌هاي منطقه و با همكاري سران جنبش عدم تعهد، اين جنبش در آينده نزديك به ركن‌ اصلي نظام بين‌الملل تبديل مي‌شود.

وي افزود: جنبش عدم تعهد به عنوان بزرگترين تشكل جهاني و با قدرت تاثير گذاري در عرصه‌هاي بين‌المللي، از اهميت ويژه‌اي در حل مشكلات جهاني برخوردار است.

معاون سياسي سپاه پاسداران تصريح کرد: با ادامه‌ بيداري اسلامي و گسترش موج بيداري در ‌كشورهاي غربي، اروپايي و آمريکايي، ايران قادر خواهد بود از جنبش عدم تعهد در راستاي حل مشكلات جهاني استفاده كند.

سردار نوري‌ ادامه داد: محور اصلي اين جنبش توصيه و پيشرفت براساس عدالت همگاني و مقابله با نظام سلطه و يك‌جانبه گرايي غرب است.

عملکرد دولت دهم

وي همچنين با اشاره به هفته دولت در خصوص عملکرد دولت دهم گفت: دولت دهم در زمينه‌هاي عدالت اجتماعي و خدمتگزاري به طبقات محروم، انرژي هسته‌اي، اهتمام به دانش‌هاي نانو و هوافضا و پيگيري مسائل و مشکلات در سفرهاي استاني از توان بالايي برخوردار است اما نقطه ضعف دولت دهم، دخالت در بحث‌هاي فلسفي مانند مكتب ايراني است.

معاون سياسي سپاه پاسداران در ادامه به برگزاري نشست‌هاي متعدد بين آژانس بين‌المللي انرژي اتمي و ايران اشاره کرد و اظهار داشت: جمهوري اسلامي اجازه بيشترين بازديد از تاسيسات هسته‌اي را به بازرسان آژانس داد، اما به دليل رويکرد مغرضانه بازرسان، مخالف بازديد آنها از سايت پارچين است.

پاسخ دندان‌شکن نيروهاي مسلح کشور به تهديدات

سردار نوري همچنين با يادآوري تهديدهاي اخير دشمنان عليه ايران گفت: پس از پيروزي انقلاب اسلامي همواره تهديدهايي از جانب آمريكا و رژيم صهيونيستي عليه ايران مطرح شده اما همگان مي‌دانند که بنا بر تدبير مقام معظم رهبري، راهبرد دفاعي جمهوري اسلامي، "تهديد در برابر تهديد" است و در صورت هر تهديدي نيروهاي مسلح کشور پاسخ دندان شكني به تهديدكنندگان خواهند داد.

وي خاطرنشان کرد: ادعاي رژيم صهيونيستي مبني بر حمله قريب الوقوع به ايران، يك بلوف سياسي است و هر اقدام اشتباه دشمن پاسخ كوبنده ايران را به دنبال دارد.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.