سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فارس/

راه‌اندازي بانک اطلاعات گیاه‌پزشکان کشور

رييس سازمان حفظ نباتات كشور گفت: دبيرخانه كنگره ملي گياه‌پزشكي بايد در جهت راه‌اندازي بانك اطلاعاتي گياه‌پزشكان كشور تلاش كند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران فارس  رضا  فتوحي در بیستمین کنگره گیاه‌پزشکی ایران در شیراز كنگره ملي گياه‌پزشكي را بهترين فرصت براي گسترش تحقيقات علمي، اجرايي و تحقيقاتي در اين بخش ارزيابي كرد و افزود: چالشهاي مربوط به بخش گياه‌پزشكي مي‌تواند امنيت قضايي كشور را به خطر بيندازد، همچنين توليدات كشاورزي و يافته‌هاي نوين گياه‌پزشكي نقش غيرقابل انكاري در امنيت كشور در سطح بين‌المللي دارد.
رييس سازمان حفظ نباتات كشور بيان كرد: بيستمين كنگره ملي گياه‌پزشكي در حالي برگزار مي‌شود كه مطابق برنامه پنجم توسعه بايد حداقل 25 درصد از اراضي توسط مديريت تلفيقي كشاورزي ساماندهي شود.
فتوحي با اشاره به اولويتهاي سازمان حفظ نباتات كشور در سال جاري گفت: مراقبت بهينه از نباتات و تسريع يافته‌هاي علمي گياه‌پزشكي توسط محققان از برنامه‌هاي سازمان است كه در راستاي توليدات ارگانيك اجرا مي‌شود.
وي خاطرنشان كرد: 2.3 ميليون هكتار از اراضي باغي و زراعي سطح كشور تحت پوشش برنامه‌ها با محوريت توسعه بيولوژيك قرار دارد و توسعه مواد و كنترل تجهيزات در سطحي برابر 750 هزار هكتار انجام شده است.
فتوحي بيان كرد: به منظور مبارزه با آفات، سموم و آفت‌كش‌ها به شكل بهينه طراحي و توزيع مي‌شود و در اين زمينه 113 قلم آفت‌كش حذف شده و 30 قلم سموم كم‌خطر و كم‌مصرف جايگزين آنها شده است. /س


برچسب ها: بانک ، اطلاعات ، گیاه ، پزشکی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.