سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون وزیرامورخارجه تاکیدکرد

حمایت قاطع ایران از محور مقاومت

معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه در دیدار با مقامات لبنانی برموضع قاطع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از محور مقاومت به ویژه لبنان و سوریه در برابر توطئه‌های غرب و تهدیدات رژیم صهیونیستی تأکید کرد.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، حسین امیر عبدالهیان برای دیدار و گفتگو با مقامات لبنانی درباره مسائل مهم دو جانبه و منطقه‌ای به بیروت رفته است، با نجیب میقاتی نخست وزیر، نبیه بری رئیس مجلس و عدنان منصور وزیر امورخارجه این کشور دیدار و گفتگو کرد.

نخست وزیر لبنان در دیدار با معاون عربی و آفریقایی وزارت خارجه کشورمان با تأکید بر ضرورت اجرایی شدن توافقات دوجانبه میان دو کشور اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران همواره نقش بسیار تاثیرگذاری بر ثبات منطقه داشته است و برگزاری اجلاس کشورهای عضو غیرمتعهدها در ایران در شرایط کنونی بسیارمهم و راهگشا در حل مشکلات منطقه خواهد بود.

عبدالهیان هم در این دیدار با تأکید بر موضع قاطع جمهوری اسلامی ایران مبنی بر حمایت از لبنان در قبال تهدیدهای رژیم صهیونیستی گفت: جمهوری اسلامی ایران سرایت هرگونه ناامنی سوریه به لبنان را قویا" مردود می‌داند و با تمام توان از کشورهای محور مقاومت به ویژه لبنان حمایت می‌کند.

معاون وزیر خارجه کشورمان همچنین بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران در اجرای توافقنامه‌های منعقد شده میان دو کشور تأکید کرد.

امیرعبدالهیان با اشاره به آخرین تحولات سوریه گفت: جنگ تبلیغاتی آمریکا و غرب در خصوص سلاح‌های شیمیایی احتمالی در سوریه جنجالی رسانه‌ای است که از سوی آمریکا و مخالفان مردم و نظام سوریه طراحی شده است.

وی افزود: جمهوری اسلامی اطمینان دارد سوریه و محور مقاومت با موفقیت از تحولات اخیر خارج خواهد شد.

دیدار با نبیه بری رئیس مجلس لبنان از دیگر دیدارهای رسمی معاون عربی و آفریقایی وزارت خارجه کشورمان با مقامات لبنانی بود.

نبیه بری در این دیدار با تشکر از مواضع ملت و دولت ایران در حمایت از لبنان، برحمایت قاطع پارلمان این کشور برای اجرایی شدن توافقنامه‌های دوجانبه میان دو کشور تاکید کرد.

رئیس مجلس لبنان با اشاره به آخرین پیگیری‌ها برای روشن شدن سرنوشت امام موسی صدر گفت: هم اکنون کمیسيونی در حال رایزنی با مقامات جدید لیبی درخصوص سرنوشت امام موسی صدر و همراهان وی هستند و تا روشن شدن قطعی سرنوشت آنها، پیگیری‌ها ادامه خواهد داشت.

معاون عربی و افریقای وزارت خارجه  هم در این دیدار با اشاره به آخرین تحولات سوریه گفت: کسانی که تصورمی‌کردند در هفته اول ماه مبارک رمضان کار سوریه تمام می‌شود، اکنون با سردرگمی نظاره‌گر موفقیت مردم این کشور در محور مقاومت هستند.

وی با بیان اینکه آمریکا نمی‌تواند به بهانه واهی احتمال وجود سلاح‌های شیمیایی در سوریه، سیاست جنگ افروزی خود را تداوم بخشد، افزود: مردم فهیم سوریه با درک صحیح از شرایط کشور و پذیرش اصلاحات بشار اسد با موفقیت از این مرحله عبور خواهند کرد.

وی افزود :هدف مداخلات خارجی جلوگیری از اجرایی شدن اصلاحات دولت و توجه به مطالبات مردم سوریه است.

عبدالهیان همچنین با هشدار به تشدید ناامنی و افراطگرایی در منطقه از به بکارگیری گازهای شیمیایی و سمی رژیم بحرین ضد مردم انقلابی آن کشور به شدت ابراز نگرانی کرد.

معاون وزیرامورخارجه در آخرین دیدار رسمی خود با مقامات لبنانی در دیدار با عدنان منصور وزیر امورخارجه این کشور راه‌های گسترش روابط دوجانبه را بررسی کرد.

عدنان منصور در این دیدار با اشاره به نقش مهم جمهوری اسلامی ایران در حل مشکلات منطقه‌ای، برگزاری اجلاس کشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها در تهران را بهترین فرصت برای بهره‌گیری از این نقش دانست و تاکید کرد: لبنان در عالی ترین سطح در این اجلاس شرکت خواهد کرد.

انتهاي پيام/ش3
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.