سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

يک کارشناس سياسي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح كرد

اجلاس عدم تعهد فرصتي براي ايجاد وحدت در مواجهه با قدرت‌هاي بزرگ

يك كارشناس مسائل سياس گفت: امروز آن هدف بزرگي كه مي تواند اعضاء جنبش عدم تعهد را دور هم جمع كند از يك سو تلاش براي تقابل با جهاني شدن هژموني غرب و از سوي ديگر تلاش براي همگرايي گسترده سياسي، فرهنگي و اقتصادي بين كشورها و دولت‌ها است.

اميدي، كارشناس مسائل سياسي در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران با اشاره به برگزاري جنبش عدم تعهد در تهران گفت: محوريت ايران در اين اجلاس گوياي اين است كه تلاش غربي‌ها براي انزواي سياسي ايران با ناكامي مواجه شده و ايران با اين نشست نشان خواهد داد كه نه تنها يك دولت منزوي نيست بلكه اساسا در متن تحولات سياسي و بين المللي قرار دارد.

وي در ادامه افزود : نكته‌اي كه مي‌تواند جالب توجه باشد اين است که دولت اسرائيل و آمريكا از برگزاري اين اجلاس در ايران نگران هستند چراکه آنها مي‌دانند با شكل گيري اين اجلاس در ايران اولا زمينه‌هاي مساعدي براي همكاري‌هاي بين‌المللي بين ايران و كشورهاي ديگر برقرار مي‌شود و ثانيا امکان ايجاد نوعي همگرايي سياسي، فرهنگي بين كشورها وجود دارد.

اين كارشناس سياسي همچنين تصريح كرد: از نظر من جمهوري اسلامي بايد از اين فرصت استفاده كند و همكاري‌هاي مشترك و تعاملات چند جانبه اقتصادي را بين كشورها، خصوصا كشورهايي كه از نظر اقتصادي موقعيت مناسبي دارند، گسترش دهند و تلاش كند كه يك وحدت رويه در مواجهه با قدرت‌هاي بزرگ شكل بگيرد.

اميدي در پايان خاطرنشان كرد: امروز آن هدف بزرگي كه مي‌تواند اعضاي جنبش عدم تعهد را دور هم جمع كند از يك سو تلاش براي تقابل با جهاني شدن هژموني غرب و اصلاح ساختار نظام حاكم بر روابط بين‌الملل است و از سوي ديگر تلاش براي همگرايي گسترده سياسي، فرهنگي و اقتصادي بين كشورها و دولت‌ها است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: امیدی ، عدم تعهد ، ایران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.