سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

يادداشت//ثالث، پرونده اي باز بر روي ميز محاكمه وزارت ارشاد

چند ماه قبل وقتي زمزمه تعليق فعاليت مراكز انتشاراتي چون چشمه و ثالث بر سرزبان فعالان عرصه ادب و فرهنگ كشور افتاد، كسي باور نمي‌كرد كه روزي شاهد تعطيلي اين ناشران نامدار و معتبر باشيم.

باشگاه خبرنگاران- چند ماه قبل وقتي زمزمه تعليق فعاليت مراكز انتشاراتي چون چشمه و ثالث بر سرزبان فعالان عرصه ادب و فرهنگ كشور افتاد، كسي باور نمي‌كرد كه روزي شاهد تعطيلي اين ناشران نامدار و معتبر باشيم اما گويا بيست و پنجمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران قيلوله اي همراه با كابوس براي توقف يكباره چرخ اين مراكز  نتشاراتي بود چرا كه اين روزها و پس از فرو ريختن آوار چشمه بر روي سر نويسندگان كه آثار خود را سوار بر قطرات كوچك و جاريش روانه بازار كرده بودند، زمزمه هايي در باب سقوط يكباره ثالث به چشم مي‌خورد.
ثالثي كه در گذشته و به تدريج زمان نام خود را در زمره عنوان ناشران معتمد و رتبه اول كشور قرار داده بود اين روزها به پايان عمر كاري خود نزديك مي شود اما از سوي ديگر كم نيستند افرادي كه سعي در حفظ نام چنين ناشراني دارند.
گذشته از افراد علاقمند به حفظ نام چنين ناشراني با انداختن نظر و نگاهي حتي سرسري به تاريخ نشر كتاب در ايران به راحتي مي‌توان به نقش ناشراني چون ثالث در ثبت نام كتاب هايي نه چندان فاخر در عرصه هاي مختلف ادبي و هنري پي برد.
ناشراني كه گاه به صرف حك شدن نام خود بر روي جلد كتاب ها زمينه فروش مناسب و جلب توجه مخاطبان به چنين آثاري را فراهم كرده اند حال بايد ماند و ديد كه آيا ثالث نيز به سرنوشت چشمه دچار مي شود يا از سر ميز محاكمه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با سربلندي برمي‌خيزد./ي2
برچسب ها: اننتشارات ، چشمه ، ثالث
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.