سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/

اختلالات چشمی در دیابتی ها چگونه است؟

در افرادديابتي خطر ابتلا به اختلالات چشمي خيلي بيشتر از افراد غيرديابتي مي‌باشد. شايعترين حالت آن رتينوپاتي ديابتي ناميده مي‌شود كه علت آن آسيب عروق خوني است كه اعصاب شبكيه چشم را تغذيه مي‌كنند.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک ،   رتينوپاتي علت كوري در ديابت مي‌باشد. رتينوپاتي در مراحل اوليه با ليزر به راحتي قابل درمان است. همه بيماران مبتلا به ديابت نوع يك بايد معاينه چشم پزشكي سالانه داشته باشند. افراد ديابتي خطر بالايي جهت ابتلا به آب مرواريد، آب سياه (افزايش فشار داخل چشم كه به عصب بينايي آسيب مي‌زند) دارند. آب مرواريد با جراحي و آب سياه با تجويزدارو درمان مي‌شوند.

جلوگيري از بيماري چشمي (رتينوپاتي):
جلوگيري از ضايعات چشمي با كنترل دقيق بيماري ديابت قابل دستيابي است و در صورتيكه فشار خون بالا نيز وجود داشته باشد بايد درمان شود. بخاطر داشته باشيد كه عوارض در اغلب اوقات كاملاً بي‌سر و صدا هستند. اين جمله به اين معني است كه حتي وقتي ضايعه چشمي شما رو به بدتر شدن است ممكن است بينايي شما طبيعي به نظر برسد.
بنابراين معاينه مكرر چشمها بوسيله چشم پزشك براي جلوگيري از ايجاد و پيشرفت ضايعه لازم است و اين مسئله خيلي مهم است كه عوارض چشمي به راحتي با ليزر قابل كنترل و درمان است و با اين كار پيشرفت بيماري شبكيه چشم متوقف مي‌شود./س

برچسب ها: چشم ، دیابت ، اختلال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.