سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گزارش خبرنگار الميادين از تکميل شدن مقدمات برگزاري اجلاس تهران

گزارشگر شبکه تلويزيوني الميادين در تهران از تکميل مقدمات برگزاري اجلاس سران کشورهاي عضو جنبش غيرمتعهدها در تهران خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ رضا الباشا گزارشگر شبکه الميادين در تهران در گفتگوي زنده با اين شبکه درباره مقدمات برگزاري اجلاس سران غيرمتعهدها در تهران گفت: هم اکنون مانورهايي امنيتي در سطح پايتخت ايران که ميزبان اجلاس غيرمتعهدها خواهد بود آغاز شده است.
اين اجلاس از فردا آغاز مي شود و تا جمعه آينده ادامه خواهد داشت. همچنين تاسيسات و ساختمان ها و سالن هايي براي پذيرايي از هيئتهاي خارجي و خبرنگاران آماده شده است. از صبح امروز ورود کارشناسان از کشورهايي که در اجلاس سران غيرمتعهدها شرکت مي کنند به تهران آغاز شده است و عصر امروز نيز فيصل المقداد معاون وزير امور خارجه و علي الحيدر وزير آشتي ملي سوريه وارد تهران خواهند شد.
همچنين قرار است معاون وزير امور خارجه بحرين به منظور شرکت در نشست کارشناسان که پيشنهادهايي را بررسي و به وزيران امور خارجه کشورهاي عضو جنبش غيرمتعهدها ارائه خواهد کرد وارد تهران شود.  
 الباشر همچنين از گفتگوي تلفني علي اکبر صالحي با همتاي مصري اش خبر داد و آورد دو طرف درباره بحران سوريه و طرح محمد مرسي رئيس جمهور مصر براي حل بحران سوريه از طريق تشکيل کميته چهارجانبه بين المللي با شرکت عربستان و ترکيه و ايران و مصر به منظور کمک به پايان يافتن بحران در سوريه بدون مداخله خارجي گفتگو کردند. ممکن است نمايندگان اين کشورها ظرف روزهاي آينده در قاهره تشکيل جلسه دهند تا طرحي در اين باره تهيه کنند.
برچسب ها: مرسی ، اجلاس ، تهران ، المیادین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.