سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مصرف غذاهاي خاص به بهبود خلق و خوي افراد كمك مي كند

محققان مي گويند مواد موجود در شکلات، زغال اخته، تمشک ، توت فرنگي ، چاي و برخي غذاهاي خاص به بهبود خلق و خو و روحيه افراد کمک مي کند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛کارينا مارتينز مايورگا محقق موسسه شيمي در دانشگاه نشنال آتونومس National Autonomous در مکزيک مي گويد:« مولکول هاي موجود در شکلات، زغال اخته، تمشک ، توت فرنگي و غذاهاي حاوي اسيدهاي چرب امگا سه تأثير مثبتي بر خلق و خوي افراد مي گذارند. »
او گفت:« مطالعات ما همچنين نشان مي دهد برخي چاشني هاي غذايي نيز به اين امر کمک مي کنند.»
بر اساس اين گزارش، برخي چاشني ها داراي موادي هستند که در والپريک اسيد موجود است که براي درمان اختلالات رفتاري مرتبط با افسردگي و بيماري هاي اعصاب و روان از آن استفاه مي شود. محققان در عين حال اعلام کردند مصرف اين مواد غذايي در عين حال نمي تواند جايگزين داروهاي تجويز شده براي بهبود بيماري باشد.
به گزارش يونايتدپرس از فيلادلفيا،  مارتينز مايورگا مي گويد اما براي افرادي که به تجويز دارو نيازي ندارند خوردن غذاهاي خاص و سالم زندگي کردن مي تواند به بهبود خلق و خوي آنان کمک کند.
داروي والپرويک اسيد يکي از اسيد هاي چرب کربوکسيليک اسيد است که در درمان انواع بيماري هاي اعصاب وروان از جمله انواع صرع ، سندروم دوقطبي، مانيا ، ميگرن واسکيزوفرني کاربرد دارد.
برچسب ها: غذا ، خلق ، خوی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.