سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس انجمن متخصصین علوم دارویی خبر داد:

سیستم آموزش داروسازی ایران باید الگوی آموزش داروسازی جهان شود

طبق نظر فدراسیون داروسازان جهان آنقدر سیستم آموزشی داروسازی ایران پیشرفته است که باید الگوی آموزش داروسازی جهان شود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، دکتر فرشاد حسینی شیرازی رئیس انجمن متخصصین علوم داروی  امروز 4 شهریور در نشست خبری روز داروساز در جمع خبرنگاران گفت: اگر بررسی کنیم به صورت نادر کشوری را پیدا خواهیم کرد که مثل ایران 98 درصد داروهای مورد نیازش را در داخل تولید کند و 160 تا 170 کارخانه داروسازی فعال داشته باشد.
 
وی با اشاره به این که علوم دارویی کشور از سطح بالایی برخوردار است طبق نظر فدراسیون داروسازان جهان،  آنقدر سیستم آموزشی داروسازی ایران پیشرفته است که باید الگوی آموزش داروسازی جهان شود.
 
وی با بیان این که در سال های گذشته پیشرفت های ایران در حوزه پزشکی بیشتر در حوزه دارویی بوده است عنوان کرد: هر وقت که در پزشکی ایران افتخاری اعلام می شود بخشی از آن مربوط به داروسازی کشور است چرا که داروسازی ایران مانند یک نگین درخشان است که نسبت به جامعه بزرگ پزشکی کارهای بزرگی را کرده است.
 
حسینی شیرازی به مشکلات حوزه داروسازی اشاره و عنوان کرد: سیستم دارویی در سازمان غذا و دارو در حال ارتقا ولی از نظر عملی دارای نقایصی است که باید هر چه زود تر این نقایص برطرف شود تا جامعه داروسازی را با مشکل مواجه نکند لذا باید توجه داشت حقوق حق  داروساز است و باید به شخص داروساز توجه شود ولی این امر در ایران مورد  بی توجهی شده است.
 
 محیط کاری دارو ساز از  لحاظ اجتماع، دولت و کاری در کشور مناسب نیست
 
حسینی خاطر نشان کرد: هدف بزرگ شدن صنعت داروسازی در منطقه نیست بلکه هدف بزرگ شدن در دنیا است و برای رسیدن به این هدف باید مسئولین مشکلات فوق را برطرف کنند. /عط

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.