سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فارس/

ايران سومين سازنده تجهيزات مبدل‌هاي خط انتقال TLEواحدهاي توليد اتيلن

ایران به جمع سه کشور سازنده تجهیزات مبدل‌های خط انتقال TLEواحدهای تولید اتیلن در دنیا پیوست.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران فارس با تلاش متخصصان فارس و با بومی سازی وساخت مبدل‌های خط انتقال TLE که یکی از تجهیزات اصلی واحدهای تولید اتیلن است در شرکت فاتح صنعت کیمیای شیراز و نصب موفقیت آمیز آن در پتروشیمی مارون، طراحی و ساخت این تجهیزات از انحصار کشورهای غربی خارج و ایران سومین سازنده این تجهیزات شد .
مدیر بازرگانی شرکت فاتح صنعت کیمیای شیراز گفت: با ساخت این تجهیزات در شیراز گام مهمی در جهت قطع وابستگی بخش های حساس واحدهای الفین به تجهیزات خارجی برداشته شده است و کشور در بخش کوره و تجهیزات جانبی واحدهای الفینی به مرحله خودکفایی رسیده است.
  قطبی افزود: با بومی سازی این تجهیزات سالیانه بیش از20 میلیون یورو صرفه‌جویی ارزی عاید کشور خواهد شد.
وی با بیان اینکه این تجهیزات از مواد اولیه کروم و مولیبدیوم ساخته شده است مزیت این مبدل ها را کاهش دمایی حدود 200 درجه سانتیگراد در کوره ها برشمرد و گفت : این مبدل ها پیش از این در انحصار شرکت آلستوم آلمان و یک شرکت دیگر بود و برای خرید هر مبدل 400 هزار دلار هزینه می شد.
اتیلن و دیگر الفین‌ها از تجزیه حرارتی گازهایی مانند اتان ، پروپان ،
LPG و سایر مواد مانند نفتـا و گازوییل تولید می‌شوند و با توجه به این که در ناحیه یاد شده سیال با فشار کم و دمایی بین 750 تا 900 درجه سانتی‌گراد جریان دارد الفین‌ها در این ناحیه پایداری شیمیایی ندارند و باید در یک بازه زمانی بسیار کوتاه در حد هزارم ثانیه که به زمان ماند مشهور است از دمای بحرانی به دمای تعادل برسند.
برای ایجاد کاهش دمایی حدود 200 درجه سانتیگراد از مبدل های
TLE استفاده می‌شود برای این منظور هر تیوب TLE خود مشابه یک مبدل است و سیال سرد و گرم در دو تیوب هم ‌مرکز در مجاورت هم قرار دارند.
شرکت فاتح صنعت کیمیای شیراز از بزرگترین مجموعه های سازنده تجهیزات صنایع نفت گاز و پتروشیمی کشور محسوب می شود که در شهرک صنعتی شیراز مستقر است در این مجموعه سالانه بیش از 16 هزار تن سازنده تجهیزات صنایع نفت گاز و پتروشیمی ساخته می شود.

برچسب ها: سازنده ، مبدل ، اتیلن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.