سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سازمان حمایت از مصرف کننده حاضر به افزایش سود دارو نیست

یکی از مشکلات داروسازان این است که سازمان حمایت از مصرف کننده حاضر به افزایش سود دارو نیست.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل ، دکتر رهبر مژدهی آذر رئیس انجمن داروسازان ایران امروز 4 شهریور در نشست خبری به مناسبت روز داروساز گفت: به دليل احترام به آسیب دیدگان زلزله آذربایجان و اجلاس سران کشور های غیر متعهد جشن روز داروساز امسال برگزار نمی شود.
 
وی با اشاره به این که جامعه 16 هزار نفری داروسازی کشور مخفی مانده است گفت: این 16 هزار داروساز تمام تلاش خود را برای ارائه خدمت به مردم انجام می دهند ولی متاسفانه به آن شکل که لازم و ضروری است در محاسبات حوزه درمان به کار نمی آیند که شاید دلیل آن تعداد کم متخصصین داروسازی نسبت به دیگر حرفه های پزشکی است.
 
وی با بیان این که به همت داروسازان کشور در این چند سال بعد از پیروزی انقلاب داروهای مورد نیاز مردم کشور در داخل تولید شده است، عنوان کرد:  صادرات این داروها هم به کشورهای دیگر وجود دارد در چند سال اخیر 15 قلم داروی بیماران خاص در کشور تولید شده که فاکتور 8 هم جزء این داروها بوده و امروز تولید داخلی آن وارد بازار کشور شده است.
 
مژدهی آذر عنوان کرد: ایران در عرصه ورود به تولید داروهای بیوتکنولوژی در حال گذر از کشورهای توسعه یافته است لذا باید توجه داشت 16 دانشکده داروسازی در کشور وجود دارد که این دانشکده ها از نظر اساتید، ابزار و علم و دانش با کشور های توسعه یافته رقابت می کنند.
 
رئیس انجمن داروسازان ایران با تاکید بر این که، یکی از نگرانی های ما داروسازان نبود بستر مناسب فعالیت در کشور است تصریح کرد: نبود این بستر باعث شده که خیلی از داروسازان از کشور خارج شوند.
 
وی ادامه داد: جامعه داروسازی وظایف سنگینی همچون تحقیقات را بر عهده دارد که در قبال آن انتظار داریم که از طرف مسئولین مورد حمایت قرار گیریم. تمام تلاش ما این است که داروخانه های کشور هم سطح دیگر داروخانه های دنیا باشند. ولی وجود مشکلاتی همچون تاخیر در پرداخت سازمان های بیمه گر نتایج نامطلوبی را در برخواهد داشت.
 یکی دیگر از مشکلات این است که سازمان حمایت از مصرف کننده حاضر به افزایش سود دارو نیست بنابراین تقاضا داریم در داروخانه ها بستر مناسب فعالیت داروساز ایجاد شود و مسئولین چشم شان را بر روی مشکلات این متخصصان نبندند. /عط

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.