سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

بیانیه ستادبازسازی عتبات عالیات خوزستان به مناسبت تخریب قبورائمه بقیع

ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان در بیانیه ای سالروز تخریب قبور مطهر ائمه بقیع را به دست وهابیون تسلیت گفت.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ، در این بیانیه آمده است ' هشتم شوال یادآور سالروز یورش وحشیانه عمال كورباطن وهابی به قبرستان بقیع، مدفن چهار ستاره درخشان آسمان امامت و ولایت است.

در هشتم شوال 1344 هجری قمری یعنی 99سال پیش وهابیون با تسلط بر مدینه از آنجا كه استمرار رابطه شیعیان شیفته اهل بیت از طریق تجمع و عرض ارادت به امامان معصوم (ع) را خطری عظیم برای تفكرات دشمنان اسلام به ویژه استعمارگران دین ستیز كه در قالب مكتب بی پایه و اساس وهابیت به میدان آمده بود می دانستند، برآن شدند تا با حمله به قبرستان بقیع و تخریب صحن و سرای پیشوایان نور و رحمت به زعم باطل خود مانع نفوذ و گسترش اسلام ناب محمدی(ص) كه در تعالیم شیعه متجلی بوده شوند'.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است' علاوه بر تخریب و یكسان كردن گنبدهای قبور امام حسن مجتبی(ع)، امام زین العابدین(ع)، امام محمد باقر(ع) و امام جعفر صادق(ع) با خاك، آثار منقوش بر روی سنگ قبرها را نیز از بین برده و باعث شدند در طول 9 دهه ، شیعیان جهان هر بار كه به زیارت بقیع می روند با قلوبی شكسته و چشمانی اشكبار لعن و نفرین خود را نثار حكام ددمنش وهابی كرده و نابودی آنان را آرزو می كنند'.

این بیانیه می افزاید'حال كه به لطف خدا و بیداری جهان اسلام و سقوط عمال وابسته به استكبار جهانی و شروع شمارش معكوس برای نابودی سایر رژیم های سرسپرده فراهم شده، ستاد بازسازی عتبات عالیات كه بعد از نابودی دیكتاتور بعثی عراق با بازسازی و توسعه اعتاب مقدسه به زیباترین شكل چشم جهانیان را خیره نموده بی صبرانه منتظر است تا با پاك شدن سرزمین وحی از حاكمان وهابی آل سعود نسبت به بازسازی قبورائمه اطهارعلیه السلام اهتمام ورزد.

درهمین راستا درنظر دارد به لطف خدا و كمك عاشقان و شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام و با بهره گیری از وجود متخصصان و هنرمندان متعهدی كه مهم ترین انگیزه شان باورهای دینی و عشق به اسلام و ارادت قلبی به عترت پیامبر عظیم الشان است با آمادگی كامل به بازسازی قبور مطهر امامان پرداخته و در كوتاه ترین زمان با بازسازی صحن و سرای ائمه هدی گل لبخند را بر لبان همه علاقه مندان به خاندان رسالت بنشاند'.

آیت الله 'سیدمحمدعلی موسوی جزایری' نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز در خطبه های نماز جمعه دیروز سالروز تخریب قبور ائمه بقیع به دست عناصر وهابی در مدینه منوره را تسلیت گفت.

فردا یكشنبه هشتم شوال است، به همین مناسبت در سردر برخی مساجد اهواز و برخی شهرهای خوزستان پارچه سیاه به نشانه حزن و اندوه شیعیان از تخریب قبور ائمه بقیع برافراشته شده است./ب
برچسب ها: بیانیه ، عتبات ، قبورائمه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.