سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/در نمایشگاه السیت91؛

از نرم‌افزار شهروند الكترونيك رونمایی شد

در حاشیه نمایشگاه السیت91، از نرم‌افزار شهروند الكترونيك در محل نمايشگاه‌هاي بين‌المللي مشهد رونمایی شد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، ماهان صفايي، مدير فرهنگسراي فناوري و رسانه در مراسم رونمایی اين نرم‌افزار اظهار داشت: این نرم افزار توسط سازمان فرهنگی _ تفریحی شهرداری مشهد برنامه ریزی و به همت فرهنگسراي فناوري و رسانه تهیه شده که مرحله اول آن را به اتمام رسيده است.

وی با اشاره به اهداف طراحي اين نرم‌افزار اظهار كرد: اگر قرار باشد دولت الكترونيك و شهر الكترونيك را تحقق بخشيم، بايد اول شهروندان الكترونيك داشته باشيم.

صفایی با بیان اینکه اين بستر نرم‌افزاري شامل چند DVD است، گفت: در این DVD‌ ها مباحث مربوط به تجارت الكترونيك، خانواده الكترونيك و امينت الكترونيك مطرح شده که هر كدام از اين‌ها مباحث مورد نياز شهروندان است.

مدير فرهنگسراي فناوري و رسانه ادامه داد: وقتي بحث فضاي مجازي و اينترنت را مطرح می شود، بحث امنيت الكترونيك يكي از واجبات و مسائل كليدي است که براي جلوگيري از سرقت‏ها و كلاهبرداري‏ها در فضاي مجازي و به طور كلي بحث امنيت الكترونيك هماهنگي‌هايي با پليس فتا انجام شده است.

وی اين نرم‌افزار را در سطح بين‌الملل، نرم‌افزاري منحصر به فرد دانست و ‌تصريح كرد: در اين نرم‌افزار به مدل آموزشي جديدي رسيديم كه در آن خود كاربر كار را مي‌بيند، و عملاً ‌آن را اجرايي ميكند.

صفایی با بیان اینکه اين نرم‌افزار در واقع زيرساخت شهر الكترونيك است زيرا شهروندان هستند كه شهرها را مي‏سازند، اظهار كرد: این نرم‌افزار به گونه‌اي طراحي شده كه فقط بومي مشهد نباشد و برنامه داريم اين نرم افزار را براي كل ايران توليد و ارسال كنيم و از آنجا که بخشي از ثبت‌نام ها به صورت اينترنتي انجام مي‌شود، افراد از تمام نقاط ايران مي‌توانند ثبت‌نام كنند.

وي افزود: در السيت، اين نرم افزار به شهرداري‌هاي شهرهاي ديگر ارائه شده و مورد استقبال قرار گرفته است./س


برچسب ها: بحث ، امنیت ، الکترونیک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.