سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

تعمیرات اساسی زیرآبی شناور دادمان 3 انجام شد

مدیركل بنادر و دریانوردی استان خوزستان ازانجام موفقیت آمیز تعمیرات اساسی شناور دادمان 3 با رویكرد بهره گیری از توان داخلی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) خبرداد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان؛
به نقل از ابراهیم ایدنی به منظور جلوگیری از خروج ارز از كشور، ایجاد اشتغال، كاهش زمان و هزینه ی تعمیرات و ارتقای آماده به كاری ناوگان دریایی ، این اداره كل تعمیرات زیرآبی شناور دادمان 3 را برای اولین بار در سازمان بنادر و دریانوردی در دستور كار قرار داد .

وی در خصوص ویژگی های فنی این پروژه تعمیراتی بیان داشت: با توجه به اینكه سازه داك موجود برای شناورهای Flat با آبخور 5 متر طراحی و نصب گردیده و قابلیت داكینگ نمودن شناورها با سیستم های رانش Z-Drive)شاتل) را نداشته، طی مطالعات كارشناسی توسط متخصصان و كارشناسان داخلی با انجام شبیه سازی مدل و برگزاری جلسات تخصصی متعدد، 500 قطعه سنگین و نیمه سنگین به وزن تقریبی بیش از 20 تن طراحی، ساخته و بر روی سازه داك نصب گردید كه در نهایت در تاریخ 27 مردادماه سال جاری داكینگ شناور مذكور علیرغم همه محدودیت ها با موفقیت انجام گردید.

ایدنی یادآور شد این اقدام كاملا' تخصصی و بی نظیر در صنعت دریایی كشور ، ضمن قطع وابستگی ،از صرفه جویی ارزی به میزان حداقل نیم میلیون دلار در این پروژه و برای شناورهای كلاس دادمان ساز مان در بازه 5/2 ساله معادل پنج میلیون دلار را در پی خواهد داشت./س
برچسب ها: تعمیر ، زیر آبی ، دادمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.