سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نمايندگان جنبش النهضه مراسم افتتاحيه نشست حزب کنگره تونس راترک کردند

نمايندگان جنبش النهضه تونس در مراسم افتتاحيه کنگره حزب (کنگره براي جمهوري) از احزاب ائتلاف حاکم بر کشور، در اعتراض به سخنان رئيس جمهوري، سالن نشست را ترک کردند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  پايگاه خبري  ميدل ايست آنلاين؛ نمايندگان النهضه زماني سالن کنفرانس را ترک کردند که در متن پيام منصف المرزوقي رئيس جمهوري کشور که يکي از اعضاي حزب قرائت مي کرد جنبش النهضه به حرکت در مسير رژيم سابق و تلاش براي  تسلط بر همه ارکان کشور متهم شد.
کنگره حزب کنگره براي جمهوري از شب گذشته و با شعار ( متعهديم) در تونس آغاز شده است.
در پيام "منصف المرزوقي" ، جنبش النهضه به بي توجهي به رشد و توسعه کشور متهم شد اما رئيس جمهوري با هدف کاستن از شدت انتقاداتش نوشت:‌ اميدوارم النهضه راهي را در پيش گيرد که تجربه نويي در ائتلاف ميان احزاب سکولار و ديني به شمار آيد.
با اين حال سخنان المرزوقي نتوانست سبب شود که نمايندگان النهضه واکنش نشان ندهند در نتيجه برخي از نمايندگان در اعتراض به اين سخنان سالن نشست را ترک کردند که علي العريض وزير کشور، محمد بن سالم وزير کشاورزي و سمير ديلو وزير حقوق بشر از جمله اين افراد بوده اند.
در جلسه افتتاحيه کنگره حزب، چهره هايي چون راشد الغنوشي و عبدالفتاح مورو از جنبش النهضه و مصطفي بن جعفر رئيس مجلس موسسان حضور داشتند اما منصف المرزوقي رئيس جمهوري که قبل از تصدي اين سمت رياست حزب کنگره را بر عهده داشت در مراسم افتتاحيه غايب بود.
اين نشست سه روزه است و در آن اعضاي حزب، دبير کل جديد و اعضاي دفتر سياسي  را انتخاب مي کنند.
مرزوقي بلافاصله پس از تصدي رياست جمهوري  از رهبري حزب کنگره براي جمهوري استعفا کرده بود تا محمد عبو به جاي او دبيرکلي حزب را بر عهده بگيرد.
به گزارش ، حزب کنگره براي جمهوري در سال 2001 اعلام موجوديت کرد.
اين حزب که در انتخابات مجلس موسسان 29 کرسي را تصاحب کرده بود پس از آن دچار شکاف شد و برخي از اعضاي آن با جدايي از حزب جنبش جديدي را با نام ( جنبش وفا) تاسيس کردند ضمن اينکه فراکسيون حزب در مجلس موسسان نيز با شکاف هايي روبرو شد.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.