سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشف بيماري جديدي شبيه ايدز در آسيا

محققان مي گويند بيماري جديدي شبيه به بيماري ايدز در آسيا کشف شده است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه لوموند ؛ گزارش منتشر شده در مجله پزشکي نيو انگلند در روز پنج شنبه بيست و سوم ماه اوت حاکي از وجود بيماري است که تا کنون ناشناخته بوده است  
و علائمي مشابه بيماري ايدز دارد.  
طبق اين تحقيقات که در تايلند و تايوان انجام شد، بيماري به سيستم ايمني بدن بيماران حمله مي کند و بيش از همه در ميان بزرگسالان آسيايي که حامل ويروس اچ آي وي نيستند، شايع است.  
اين بيماري که نخستين مورد آن در سال 2004 کشف شده است، مسري نيست.  
سارا براون محقق موسسه ملي آلرژي و بيماري هاي عفوني مي گويد اين نقص ايمني سبب  
مي شود بيمار در مقابله با عفونت ها ناتوان باشد. عامل بروز اين بيماري همانند ايدز ويروس نيست و تنها در ميان بزرگسالان شايع است.  
به طور کلي اين بيماري در رده سني پنجاه سال شايع است اما در ميان افراد يک خانواده ديده نشده است و به همين علت نظريه دخالت ژن ها در اين بيماري رد مي شود.
طبق تحقيقات انجام شده احتمالا يک عامل ژنتيکي يا عامل محيطي در بروز اين بيماري نقش دارند زيرا اکثر موارد مبتلا در آسيا گزارش شده است.  
سارا مي گويد شناسايي ابعاد اين بيماري بسيار دشوار است. طي شش ماه صد مبتلا شناسايي شده اند اما ما مي دانيم تعداد اين افراد بسيار بيشتر است. اشتباه در تشخيص بيماري يکي از دلايل وجود آمار نادرست از تعداد بيماران است. برخي از علائم بيماري با سل اشتباه گرفته مي شود. به علاوه شمار مرگ و مير ناشي از بيماري نيز مشخص نيست. تعدادي از بيماران شناسايي شده بر اثر ابتلا به عفونت هاي مزمن کشته شدند.
برچسب ها: ایدز ، آسیا ، تایلند ، تایوان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.