سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

نبود مشکل در وزارت نیرو برای نصب کنتورهای هوشمند

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: وزارت نیرو در نصب کنتورهای هوشمند در چاه‌های غیرمجاز مشکلی ندارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، وحید جلال‌زاده گفت: اجرای آبیاری تحت فشار و نصب کنتور هوشمند در چاه‌های غیرمجاز استان ضروری است، در این راستا باید روش‌های سنتی آبیاری در استان به شیوه‌های مدرن آبیاری تبدیل شوند چرا که این امر در افزایش کیفیت و محصول و مدیریت منابع آبی نقش بسزایی دارد.

به گفته وی اولویت اول و اصلی ما کنتوردار کردن چاه‌های غیرمجاز است و باید اطلاع‌رسانی صحیح در این زمینه به مردم استان صورت پذیرد و با این امر می‌توان مردم را به عنوان بازوی اصلی دولت در اجرای طرح‌های مختلف همراه ساخت.

جلال‌زاده در ادامه با اشاره به اینکه تبعات ناشی از مصرف بی‌رویه از آب‌های زیرزمینی توسط کشاورزان صدمات جبران ناپذیری را به دنبال خواهد داشت، اضافه کرد: مسئولان آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی استان باید با کمک فرمانداران و بخشداران در راستای رفع مشکلات ساماندهی چاه های غیرمجاز پیشگام شوند.

وی همچنین به طرح‌های ارسال شده از شهرستان‌ها برای توسعه کشاورزی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 3 هزار طرح برای توسعه کشاورزی در استان وجود دارد که باید با توجه به ظرفیت‌های موجود در حوزه کشاورزی نسبت به عملیاتی کردن طرح‌های شاخص و شناسنامه‌دار اقدام شود.

استاندار آذربایجان‌غربی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت کارگروه توسعه کشاورزی افزود: باید طرح‌های شاخص و اثرگذار در این کارگروه در شهرستان‌ها به تصویب برسد تا زمینه رونق و شکوفایی کشاورزی در استان را فراهم کند./ب


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.