سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعتراض دولت آفريقاي جنوبي به اعمال تحريم‌هاي غير قانوني عليه ايران

مقامات اتحاديه اروپا بايد مسئوليت تاثيرگذاري تحريم‌هاي ضدايراني بر ديگر کشورها را به عهده بگيرند

دولت آفريقاي جنوبي اتحاديه اروپا را تحت فشار گذاشت تا پيامدها و آثار منفي تحريمهايي را که برضد ايران به اجرا گذاشته است، بررسي کند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري شين هوا؛ "ميت انکوانا ماشابان"، وزير روابط و همکاريهاي بين المللي آفريقاي جنوبي گفت تحريمهايي که اتحاديه اروپا برضد ايران به علت برنامه هسته اي اين کشور به اجرا گذاشته، آفريقاي جنوبي را نيز تحت تاثير گذاشته است و مقامات اتحاديه اروپا بايد مسئوليت تاثيرگذاري تحريمهاي ضدايراني خود را بر ديگر کشورها از جمله آفريقاي جنوبي قبول کنند.

"ماشابان" افزود: دولت آفريقاي جنوبي در نظر دارد هيئتي را به بروکسل اعزام کند تا در اين باره با مقامات اتحاديه اروپا گفتگو کند.

"ماشابان" که در پايان ديدار با کاترين اشتون، مسئول بلند پايه سياست خارجي اتحاديه اروپا در کنفرانسي مطبوعاتي به سوالات روزنامه نگاران پاسخ مي داد، تصريح کرد: ما تصميم گرفته ايم يک هيئت پارلماني به بروکسل بفرستيم تا در ديدار با مسئولان اتحاديه اروپا، تاثير تحريمهاي ضد ايراني اروپا را بر آفريقاي جنوبي و ديگر کشورهاي جنوب آفريقا بررسي کند و نگراني هاي پرتوريا و برخي ديگر از دولتهاي منطقه را در اين زمينه به اطلاع رهبران اروپايي برساند.
 
وزير امور روابط و همکاريهاي بين المللي آفريقاي جنوبي خاطر نشان کرد با کاترين اشتون گفتگوهاي مثبت و سازنده اي درباره برخي مسايل مورد علاقه دو طرف داشته است.

وي تصريح کرد مسايل مربوط به صلح و امنيت به ويژه در منطقه خاورميانه و قاره آفريقا و همچنين مسايل مرتبط با بحران مالي منطقه يورو محور مذاکرات وي با کاترين اشتون بوده است.

کشورهاي غربي، رشته تحريمهاي جديدي برضد اين کشور وضع کرده اند. آفريقاي جنوبي تاکيد مي کند که اين تحريمها نه تنها اقتصاد اين کشور بلکه برخي از ديگر کشورهاي منطقه را نيز تحت تاثير قرار داده است. برغم فشار کشورهاي غربي، دولت آفريقاي جنوبي همکاري ديرينه اي با ايران دارد و اين کشور حدود 30 درصد از نفت مورد نياز خود را از ايران خريداري مي کند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.