سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

تشكيل پرونده الكترونيكي سلامت افراد از طريق اينترنت ملي(اينترانت) صورت مي گيرد

رييس ستاد راهبردي پزشك خانواده خراسان رضوي گفت: تمام هزينه هاي اجراي سال 91 اين طرح در استان برآورد و تامين شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از روابط عمومي استانداري خراسان رضوي محمد غفاري در جلسه اين ستاد كه با حضور نماينده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي انجام شد، افزود: اين هزينه ها به تفكيك خدمات پيش بيني شده در سطح پزشكان عمومي، متخصص و فوق تخصص، داروخانه ها و مراكز پاراكلينيك، خدمات بستري و تجهيزات مورد نياز براي اجراي طرح از مراكز ذي ربط اخذ و گردآوري شده است.

معاون سياسي امنيتي استانداري خراسان رضوي تاكيد كرد: براي حفظ امنيت اطلاعات مندرج در پرونده پزشكي افراد، تشكيل اين پرونده و دسترسي به آن تنها از طريق شبكه اينترنت ملي( اينترانت) ممكن خواهد بود.

وي ادامه داد: خوشبختانه نيازها و زيرساخت هاي لازم براي اتصال پنج دانشگاه علوم پزشكي استان به اين شبكه احصا و براي رفع آن برنامه ريزي شده است.

وي با اشاره به قرار داشتن استان در جايگاه ششم كشور به لحاظ استقبال كادر پزشكي براي مشاركت د راين طرح گفت: طبق اطلاعات ثبت شده در سامانه ايرانيان تا تاريخ 31 مرداد، تعداد پزشكان عمومي ثبت نام شده در شهرستان هاي مشهد، تايباد، چناران، درگز، خواف، فريمان، كاشمر، نيشابور، گناباد و تربت حيدريه بيش از ميزان مورد نياز است.

رييس ستاد راهبردي پزشك خانواده خراسان رضوي اضافه كرد: اين درحاليست كه تاكنون ميزان پزشكان عمومي مورد نياز در شهرستان هاي تربت جام، سرخس، قوچان و سبزوار به حد نصاب نرسيده است.

محمود شبستري رييس دانشگاه علوم پزشكي مشهد و دبير ستاد راهبردي پزشك خانواده استان نيز در اين جلسه با اشاره به افزايش 18 ساله ميانگين عمر ايرانيان طي 33 سال اخير اظهار داشت: اين ميزان در ايران 74 و در كشورهاي اجرا كننده طرح پزشك خانواده 85 سال است.

وي با اشاره به پرداخته شدن بيش از 50درصد از هزينه هاي درمان از سوي مردم در حال حاضر تصريح كرد طبق سياست هاي ابلاغي برنامه پنجم اين ميزان بايستي به 30درصد كاهش يابد.

وي ضمن مقايسه بودجه اختصاص يافته به وزارت بهداشت در ايران و كشورهاي توسعه يافته گفت: اين وزارتخانه در ايران به لحاظ ميزان اعتبارات تخصيصي در رتبه پانزدهم وزارتخانه ها و در كشورهاي مذكور در رتبه سوم قرار دارد.

شبستري تصريح كرد: اجراي اين طرح اقدامي عملي براي اصلاح نظام سلامت در كشور و تحقق فرمايشات مقام معظم رهبري محسوب مي شود.

گفتني ست در اين جلسه كميته هاي اطلاع رساني، پشتيباني و زيرساخت به ارائه گزارشي از آخرين اقدامات و نيازهاي حوزه خود پرداختند.

اين جلسه با حضور سيد رضا مظهري مدير سامانه خدمات سلامت ايرانيان و معاون فني مديريت شبكه بهداشت كشور برگزار شد./س


برچسب ها: راهبردی ، پزشک ، خانواده
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.