سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد /

اجراي طرح ملي توسعه کشت گياهان داروئي در استان چهارمحال و بختياري

طرح ملی توسعه کاشت گیاهان داروئی در استان چهارمحال و بختیاری اجرا شد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان چهارمحال و بختیاری گفت : به همین منظور هزار هکتار از اراضی ملی شهرستان کوهرنگ امسال به متقاضیان واگذار و زیرکشت گونه های داروئی همیشه بهار ، آنغوزه ، باریجه ، یولاف یا جو دوسر ، گلرنگ ، کرفس و موسیر رفت .

ابراهیمی ، اصلاح ، احیا و بهره‌برداری بهینه از جنگل‌ها و مراتع ، افزایش درآمد خانوارها و توانمند سازی جوامع جنگلی را از اهداف این طرح اعلام کرد و افزود : برای اجرای آن حدود یک میلیاردریال هزینه شد .

وی با بیان اینکه 800 هکتار از این سطح به کشت گونه گیاهی کرفس و موسیر اختصاص یافته است، گفت : دهستان موگویی ، بخش مرکزی ، هزار دره شهرستان کیار ، بروجن و مناطقی از کوه قارون واقع در مرز با استان کهگیلویه و بویراحمد از جمله مناطق رویشی این گیاه است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان چهارمحال و بختیاری افزود : گونه گیاهی کرفس به دلیل بهره ‌برداری‌های بی‌رویه ، غیرمجاز و نادرست ، برداشت غنچه کرفس در ابتدای فصل رویش ، در آستانه انقراض و نابودی قرار گرفته است.

ابراهیمی با بیان اینکه 10 هزار گونه گیاهی نادر در ایران می روید که از این تعداد هزار و 500 گونه در استان چهارمحال و بختیاری است، افزود : از مجموع گیاهان دارویی این استان 250 گونه آن کمیاب و مختص این منطقه جغرافیایی است./س

برچسب ها: کشت ، گیاهان ، دارویی ، چهارمحال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.