سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

برای اولین‌بار در السیت پنجم امتیازدهی به صورت آنلاین انجام می‌شود

دبیر پنجمین نمایشگاه السیت، گفت: برای اولین بار در کشور در نمایشگاه السیت 91 با استفاده از بارکدهای QR امتیازدهی بازدیدکنندگان به نمایشگاه به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

"سید رحمان میرزاییان" در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد اظهار داشت: در پنجمین نمایشگاه السیت و برای اولین بار در کشور امتیاز دهی در رابطه با غرفه‌های مشخص شده نمایشگاه از بازدیدکنندگان متخصص به صورت آنلاین انجام می‌شود و بارکدهای QR به مسئولان برگزاری نمایشگاه این امکان را می‌دهد تا از میزان رضایت بازدیدکنندگان از نمایشگاه به صورت دقیق اطلاعات کاملی داشته باشند.

وی در ادامه گفت: در نمایشگاه السیت امسال به صورت آزمایشی در غرفه‌های دانشگاه آزاد، سازمان فناوری اطلاعات شهرداری مشهد و صفا رایانه این امکان برای بازدیدکنندگان متخصص فراهم شده تا میزان رضایت خود از نمایشگاه را به صورت آنلاین با استفاده از کارتهای مخصوصی که در بدو ورود به نمایشگاه در اختیار آنها قرار می‌گیرد، اعلام کنند.

QR روشی آسان و کارا برای سنجش رضایت مشتریان

"زهرا سروش" با بیان این که QR Code مخفف عبارت انگلیسی (Quick Response) که به معنی "کد پاسخ سریع" است، اظهار داشت: QR نوعی رمز ماتریسی است که به آن بارکد دو بعدی نیز می‌گویند.

مدیر گروه QR در نمایشگاه السیت 91 در ادامه گفت: این بارکد از نقطه‌های مربعی شکل سیاه و سفید تشکیل شده که در مجموع یک شکل مربعی شکل را به وجود می‌آرود.

وی ادامه داد: این نقطه‌ها بر اساس الگوی استاندارد (ISO/IEC 18004:2006) طراحی می‌شود که محتوی اطلاعاتی چون آدرس وب سایت‌های اینترنتی، یک متن کوتاه، شماره تلفن یا یک متن اس ام اس است.

سروش با اشاره به اینکه این نوع بارکدها گنجایش حداکثر 7 هزار و 89 کاراکتر و حداقل 1 هزار و 817 کاراکتر را دارد، افزود: شکل چاپی این بارکدها در چهار سایز از کوچک تا خیلی بزرگ تعریف می‌شوند.

مدیر گروه QR در نمایشگاه السیت 91 خاطرنشان کرد این بارکدها را می‌توان در فشرده‌ترین حالت 21*21 پیکسل و حداکثر 177*177پیکسل تعریف کرد.

وی امکان ورود اطلاعات به زبان فارسی را از دیگر مزایای این بارکدها دانست و ادامه داد: از این بارکد می‌توان به جای پروفایل استفاده کرد یا این بارکد را جایگزین امضای شخصی افراد کرد.

سروش با بیان اینکه در ابتدا QR Code برای ردیابی قطعات در تولید خودرو استفاده میشد ولی امروزه در موارد بسیاری از آن استفاده می‌شود/ س


برچسب ها: امکان ، ورود ، اطلاعات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.