سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ادامه و گسترش درگیری‌ طرفداران و مخالفان محمد مرسی

بعد از وقوع درگیری هایی در قاهره میان موافقان و مخالفان رئیس جمهور مصر اسکندریه نیز شاهد درگیری هایی میان دو طرف بود.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العالم، ساکنان منطقه سیدی جابر در اسکندریه با تظاهرکنندگان علیه محمد مرسی درگیر شدند.
بر اساس این گزارش،میدان تحریر در قاهره در حالی بار دیگر شاهد برگزاری تظاهرات گروه های رقیب بود که طرفداران و مخالفان محمد مرسی رئیس جمهور مصر با پرتاب سنگ و اشیا دیگر به جان هم افتادند.گروه های درگیر در این میدان طرف مقابل را به شروع درگیری ها متهم می کنند.
مخالفان مرسی بعد وی را که از ماه اوت به قدرت رسیده است، به تلاش برای به انحصار گرفتن قدرت متهم می کنند.نکته جالب در اینجاست که گروه های لیبرال در مصر از جمله گروه جنبش جوانان ششم آوریل که از جمله منتقدان مرسی نیز به شمار می آیند، خود را از این درگیری دور نگاه داشته اند.
سازمان دهندگان این تظاهرات که در میان آنان محمد ابوحمد از جمله سیاستمداران مخالف نیز هستند خواستار تحقیق درباره منابع مالی اخوان المسلمین هستند که در سی سال حکومت مبارک سرکوب شده بودند ولی بعد از سقوط وی، به گروه مسلط بر صحنه سیاسی این کشور تبدیل شد.
مقامات امنیتی در مصر می گویند از برگزاری تظاهرات آرام حمایت می کنند ولی بعد از گمانه زنی ها در رسانه های مصری درباره حمله به مراکز اخوان المسلمین این مقامات هشدار دادند با هر گونه اغتشاش و قانون شکنی به شدت برخورد خواهند کرد.
برچسب ها: مصر ، مرسی ، اسکندریه ، درگیری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.