سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر عامل شركت صنایع پتروشیمی:

واگذاری شركت های پتروشیمی توسعه این صنعت را به همراه دارد

مدیرعامل شركت ملی صنایع پتروشیمی گفت: خصوصی سازی صنعت پتروشیمی سبب توسعه و رشد این صنعت ارزش آفرین شده است.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل  از پایگاه اطلاع رسانی نفت و انرژی (شانا)، 'عبدالحسین بیات' افزود: همسو با اجرای اصل 44 قانون اساسی، آماده واگذاری كامل مجتمع های پتروشیمی هستیم.

وی ادامه داد: شركت های زیادی تاكنون به بخش خصوصی واگذار شده اند كه همین امر سبب عملكرد مطلوب این شركت ها شده است.

مدیرعامل شركت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: حتی سهامداران از كشورهای دیگر نیز، از خریداران سهام این شركت ها بودند و این نشان دهنده سودآوری و ارزش صنعت پتروشیمی ایران است.

این مقام مسوول در شركت ملی صنایع پتروشیمی تاكید كرد: سرمایه گذاری های جدید می تواند ایران را به قدرت اول پتروشیمی در منطقه تبدیل كند.

بیات توضیح داد: این شركت آماده واگذاری هلدینگ خلیج فارس است كه شامل 15 شركت پتروشیمی بوده و علاوه هموطنان، سرمایه گذاران خارجی نیز می توانند سهام آن را خریداری كنند.

وی یادآورشد: سهام چند شركت پتروشیمی دیگر نیز آماده واگذاری است و بزودی از سوی سازمان خصوصی سازی عرضه خواهد شد.

مدیرعامل شركت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: حمایت از بخش خصوصی با هدف شتاب دادن به طرح های توسعه ای صنعت پتروشیمی و افزایش تولید دراین صنعت ارزش آفرین، اشتغال پایدار را به همراه خواهد داشت و وزارت نفت از شركت های پتروشیمی واگذار شده حمایت می كند.

معاون وزیرنفت با بیان اینكه 70 طرح توسعه پتروشیمی برای اجرا در برنامه پنجم توسعه پیش بینی شده است، گفت: اجرای این طرح ها به 50 میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز دارد و سرمایه گذاران می توانند با توجه به ارزش افزوده مناسبی كه این صنعت ایجاد می كند، روی آن سرمایه گذاری كنند و از سود مطمئن برخوردار شوند.

مدیرعامل شركت ملی صنایع پتروشیمی افزود: سرمایه گذاری بخش خصوصی، نمود واقعی اصل 44 قانون اساسی است و نشانگر علاقه مندی این بخش به توسعه صنعت پتروشیمی ایران است.

براساس این گزارش، سهام 15 شركت پتروشیمی در قالب هلدینگ خلیج فارس به ارزش اسمی 25 هزار میلیارد ریال در صف واگذاری های امسال قرار دارد و پیش بینی می شود تا 2 ماه آینده این شركت ها در بورس قرار گیرند.

برچسب ها: پتروشیمی ، صنعت ، توسعه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.