سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه اندازی خط منظم كشتیرانی رو – رو در مسیر بندر لنگه به دبی

مدیرعامل كشتیرانی والفجر از راه اندازی خط منظم حمل خودرو و مسافر (رو - رو ) در مسیر بندر لنگه به دبی توسط ناوگان این شركت خبر داد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی كشتیرانی جمهوری اسلامی ایران(مانا)، كاپیتان 'حمزه كشاورز' بااشاره به اینكه این خط سه شنبه هفته گذشته گشایش یافت، افزود: شركت كشتیرانی والفجر در راستای توسعه ارتباطات دریایی و حمل و نقل بار و مسافر بین بنادر جنوبی كشور و بنادر حاشیه جنوبی خلیج فارس نسبت به راه اندازی خط منظم رو - رو از بندرلنگه به دبی و برعكس اقدام كرد كه خوشبختانه مورد استقبال عوامل تجاری و مسافران قرار گرفته است.

وی بیان كرد: در این راستا كشتی ایران هرمز 12 در نخستین سفر خود تعداد 67 دستگاه خودرو به همراه 267 نفر مسافر از دبی به بندرلنگه حمل كرد كه نقطه عطفی در روش حمل خودرو به این بندر از كشور امارات با استفاده از كشتی های مدرن رو- رو بوده است.

مدیر عامل كشتیرانی والفجر اظهارداشت: این كشتی در سفر دوم خود نیز موفق به جذب 120 دستگاه خودرو شد كه بخشی از آنها وارداتی و بخش دیگری هم از نوع خودروهای ترانزیتی به كشورهای آسیای میانه و عراق است.

وی با بیان این كه سرویس مشابه حمل رو - رو بیش از دو دهه از بندرعباس به شارجه توسط این شركت با تناوب و با انجام سه سفر در هفته دایر بوده است گفت: شركت كشتیرانی والفجر امیدوار است با راه اندازی این خط، بندرلنگه نیز همانند بندرعباس دارای امكاناتی در جهت حمل و نقل و جابجایی بار، خودرو٬ مسافر و كانتینر یخچالی شود.

كشاورز با اشاره به این كه خدمات و امكانات مشابهی توسط كشتیرانی والفجر از حدود 9 سال پیش در بندر بوشهر درجهت حمل و نقل كانتینر برقرار شده است تصریح كرد: خوشبختانه این خدمات با حمایت مقامات استانی و بندری توانسته است بندر بوشهر را بعنوان دومین بندر كانتینری كشور مطرح كند.

مدیر عامل كشتیرانی والفجر عنوان كرد: ناوگان این شركت شامل هفت فروندكشتی كانتینربر، دو فروند كشتی رو - رو جهت حمل توأمان خودرو و مسافر و چهار فروند كشتی تندرو مسافری كاتاماران است كه تماما ملكی بوده است.

وی ادامه داد: این ناوگان خدمات ارزشمندی را در حمل و جابجایی كانتینر، بار، مسافر، خودرو و كانتینر یخچالی در بین بنادر و جزایر جنوبی كشور از جمله خرمشهر، بندر امام خمینی (ره)، بوشهر، عسلویه، بندرعباس، چابهار، قشم، كیش، خارك و سایر جزایر (حسب مورد) و ایجاد ارتباط با بنادر و كشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس ارائه می كند.

وی تاكید كرد: با راه اندازی این ناوگان می توان به حمل سالانه بیش از 320 هزار كانتینر، 410 هزار مسافر، 3650 كانتینر یخچالی و 15 هزار خودرو دست یافت.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.