سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار دمشق در خصوص منطقه پرواز ممنوع

یک نماينده پارلمان سوريه تاكيد كرد: ايجاد منطقه حائل يا منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوريه آغاز جنگي ويرانگر در منطقه خواهد بود و سوريه در مقابله با چنين تلاش‌هايي به عنوان اقدام تجاوزكارانه رفتار خواهد كرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبكه خبري العالم، شريف شحاده درباره هرگونه تلاش غربي‌ها و برخي رژيم‌هاي منطقه براي ايجاد منطقه حائل در خاك كشورش يا منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوريه هشدار داد.
 
وي به تركيه نيز هشدار داد كه اقدامات آن عليه دمشق بازي با آتش است زيرا گروه‌هاي تروريستي كه آنكارا امروز در خاك سوريه از آن‌ها حمايت مي‌كند در آينده در خاك تركيه عليه آن مبارزه خواهند كرد.
 
شحاده تصريح كرد: توطئه چيني‌ها عليه سوريه كاملاً برملا شده است. رسانه‌ها و مطبوعات فرانسوي، انگليسي، آمريكايي و آلماني نقش اطلاعاتي غرب را در بحران سوريه افشا كردند.
 
نماينده پارلمان سوريه تصريح كرد: بهانه‌هايي مانند پناه دادن به آوارگان در تركيه فقط براي ايجاد منطقه حائل مطرح مي‌شود به طوري كه اردوگاه‌هاي پناهندگان پيش از آغاز بحران سوريه ايجاد شده است.
 
شحاده به وضع اقليت‌كردها در كشور تركيه اشاره كرد و گفت: تركيه، كه مدعي است براي حقوق بشر و دموكراسي در سوريه تلاش مي‌كند، با وحشيگري تمام با كردها در داخل آن كشور برخورد مي‌كند و حقوق سياسي و اجتماعي آن‌ها را به رسميت نمي‌شناسد.
 
نماينده پارلمان سوريه تاكيد كرد: تركيه، علاوه بر دادن انواع تسليحات نظامي سبك و سنگين مانند سلاح‌هاي ضد تانك و ضد هواپيما به افراد مسلح در سوريه، زمينه ورود تروريست‌ها را به داخل خاك سوريه فراهم مي‌كند.
 
شحاده تاكيد كرد: تغييرات و به اصطلاح اصلاحاتي كه بيگانگان از سوريه درخواست مي‌كنند اين است كه در آن بشار اسد، رئيس جمهور سوريه، خدمتگزار طرح‌هاي آمريكايي- صهيونيستي در منطقه باشد، نه اين كه دموكراسي و حقوق بشر براي سوريه فراهم شود.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.