سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنگ‌اندازی رژیم صهیونیستی در تحقیقات قتل "راشل کوری"

خانواده "راشل کوری" دختر آمریکایی که سالها قبل به دست نظامیان رژیم صهیونیستی به قتل رسید، این رژیم را به سنگ اندازی در مسیر تحقیقات درباره این پرونده متهم کردند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العالم، والدین این فعال حامی فلسطین تأکید کردند که سفیر آمریکا در اراضی اشغالی از روند تحقیقات درباره این پرونده راضی نیست.
 
"کرگ" و "سیندی" کوری والدین این دختر آمریکایی برای شنیدن حکم دادگاه رژیم صهیونیستی به اراضی اشغالی رفته اند؛ قرار است حکم دادگاه بیست و هشتم "اوت" اعلام شود.
 
خانواده کوری در سال 2005 رژیم صهیونیستی را مسئول قتل فرزندشان دانسته و این رژیم را به کوتاهی در انجام تحقیقات کامل و موثق در خصوص این پرونده متهم کردند.
 
سفیر آمریکا در اراضی اشغالی اذعان کرده است که این تحقیقات آن طور که باید شفاف و کامل نبوده.
 
در شانزدهم مارس 2003 نیروهای رژیم اشغالگر راشل کوری را در شهر رفح غزه، با بولدوزر زیر گرفتند. راشل کوری که در آن زمان 23 سال داشت، به همراه جنبش بین المللی همبستگی با ملت فلسطین، به اراضی اشغالی رفته بود؛ وی قصد داشت با سد کردن راه یک بولدوزر، مانع تخریب منازل فلسیطنی‌ها شود.
 
قرار است خانواده کوری پس از اعلام حکم دادگاه، کنفرانس مطبوعاتی برگزار کنند.
 
پس از کشته شدن این فعال حامی ملت فلسطین، "آلن ریکمن" بازیگر انگلیسی تئاتر و سینما، نمایشی را تحت عنوان "راشل کوری" بر اساس یادداشتهای وی به روی صحنه برد که در انگلیس و بسیاری از کشورها با استقبال همراه شد، و جوایز بسیاری را دریافت کرد.
 
اجرای این نمایش در نیویورک به بهانه داشتن "محتوای سیاسی" لغو شد.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.