سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آزادی سردبیر الدستور به فرمان مرسی

دفتر ریاست جمهوری مصر اعلام کرد روزنامه نگار مصری که به طور موقت بازداشت شده است، به دنبال دستور محمد مرسی، رئیس جمهور مصر، آزاد خواهد شد.

 به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رسمی مصر، یاسر علی، سخنگوی دفتر ریاست جمهوری مصراعلام کرد مرسی طی حکمی چند ساعت بعد از بازداشت عفیفی تصمیم گرفت این نوع بازداشت برای خطاهای مطبوعاتی را لغو کند و بر اساس این حکم عفیفی به زودی آزاد خواهد شد.
علی همچنین افزود این نخستین بار است که مرسی بعد از به دست گرفتن قدرت دستوری صادر می کند که از قدرت قانون برخوردار است.
عفیفی در پایان جلسه یک ساعت و نیمی در دادگاه از بازداشت شدن خود اطلاع یافت. وی برای انتشار اخبار کذب و تحریک به ایجاد بی ثباتی در کشور تحت تعقیب قرار گرفته بود.
اسلام عفیفی، سردبیر نشریه مستقل الدستور، در جلسه نخست محاکمه خود در دادگاهی در قاهره، پایتخت مصر، به اتهام تحریک به اغتشاش، تا جلسه بعدی دادگاه تحت بازداشت قرار گفت. جلسه بعدی دادگاه به شانزدهم ماه سپتامبر موکول شده است. 
عفیفی نخستین روزنامه نگاری است که بعد از سقوط حسنی مبارک، رئیس جمهور سابق مصر در ماه فوریه سال دو هزار و یازده، محاکمه می شود.
عفیفی پیش از اطلاع از بازداشت شدن خود در گفتگو با خبرگزاری فرانسه محاکمه شدن خود را محکوم و تاکید کرد شکایت هایی که علیه وی طرح شده است، توسط اشخاصی با انگیزه های سیاسی بوده است.
وی افزود  این محاکمه آزمونی واقعی برای یکی از مطالبات اساسی انقلاب مصر خواهد بود.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.