سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هراس صهيونيست‌ها از موفقت اجلاس تهران

شبکه هاي تلويزيوني غرب، از زبان مقامات آمريکايي و صهیونیستی، موفقيت اجلاس غيرمتعهدها در تهران را اثبات منزوي نشدن ايران و بي اثر بودن تحريم ها و فشارها بر جمهوري اسلامي ارزيابي مي کنند .

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران ، جمهوري اسلامي ايران در آستانه برگزاري شانزدهمين دور اجلاس سران جنبش عدم تعهد، يک بار ديگر مورد تهاجم تبليغاتي و جنگ روانی شبکه هاي غربی-صهیونیستی قرار گرفته است.

بي ترديد موفقيت ايران در برگزاري اين رويداد سياسي و بين المللي عظيم، ماهيت ادعاهاي غرب و آمريکا درباره انزواي نظام و کارآمدي تحريم ها عليه جمهوري اسلامي را به همگان نشان خواهد داد. از اين روي مقامات غربي با استفاده از رسانه هاي وابسته ، طي چند روز گذشته ابتدا تلاش هايي براي بی اهميت نشان دادن اين برنامه و در مرحله بعد به منظور جلوگيري از شرکت فعال مقامات ارشد کشورها و نهادهاي بين المللي در اين اجلاس فعاليت هايي به عمل آورده اند که در هر دو گام با شکست روبرو گشته اند.

 به طور مشخص طرح هاي مقامات آمريکايي براي جلوگيري از حضور بان کي مون دبير کل سازمان ملل و محمد مرسي رئيس جمهور انقلاب مصر با ناکامي روبرو شده و همانطور که شبکه هاي  تلويزيوني بيگانه طي شبانه روز گذشته متذکر شده اند ،‌آنها اين بار از اين دو مقام مي خواهند در صورت حضور در تهران نگراني و دغدغه غربي ها درباره فعالیت هسته اي ايران و نقش ايران در منطقه را بازتاب دهند.

اما تلويزيون هاي غربی و رسانه های وابسته به ان طي ساعات گذشته موضوعات فوق را به اشکال مختلف مورد توجه قرار داده اند . "بي بي سي" درخواست مقامات آمريکايي و اسرائيلي از بان کي مون جهت تحريم  نشست اجلاس غيرمتعهدها در تهران را برجسته کرده اما بي توجهي وي به خواسته امريکا را نيز توجيه مي کند.
 
"الجزيره انگليسي" نيز با اشاره به تصميم دبيرکل سازمان ملل براي سفر به ايران و شرکت در اجلاس سران جنبش غيرمتعهدها در تهران و مخالفت برخي مقامات غربي با اقدام وي و ادعاهاي ويکتوريا نولاند، سخنگوي وزارت امور خارجه آمريکا در باره اين اجلاس را منعکس مي کند و از زبان وي به شرکت کنندگان توصيه مي کند،  لااقل "به مقامات ايراني با جديت در مورد تعهدات بين المللي آنها گوشزد کنند.

" "جفري لارنتي"، کارشناس بنياد سنچري در اين باره به مخاطبان اين شبکه درباره دليل اين موضوع گيري هاي منفعلانه مقامات آمريکايي را چنين تشريح و افشا مي کند:" مخالفتي که آنها در واکنش به ايران از خود نشان دادند باز هم در پي نگرانيهاي سياسي داخلي در آمريکا ديکته شده بود ، تا بدينوسيله از مشروعيت بخشيدن به نقش ايران در منطقه پرهيز شود."
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.