سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بالاخره مهر سکوت سازمان ملل درباره جنایت‌های آل خلیفه شکست

شورای امنیت سازمان ملل تاكنون از صدور بیانیه در اعتراض به سركوب ها و دخالت نظامی عربستان و نیروهای موسوم به سپر جزیره در این كشور خودداری كرده است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، قریب یک سال و نیم از تلاش مردم بحرین برای داشتن جکومتی اسلامی و مردمسالار می گذرد و علی رغم شهادت دهها نفر از مردم این کشور، هیچ نهاد بین المللی حاضر به پیگیری خواسته های مشروع آنها و محکوم کردن جنایت های رژیم آل خلیفه نیست.

اما با بالاگرفتن خشونت مزدوران بر ضد مردم بحرین، بالاخره سازمان ملل متحد با ابراز نگرانی جدی از ازار و تعقیب  فعالان حقوق بشری بحرین خواستار ازادی فوری زندانیان سیاسی و عقیدتی شد.

یك گروه از كارشناسان حقوقی كمیساریای حقوق بشر سازمان ملل با انتشار گزارشی بشدت از وضعیت حقوق بشر در بحرین و رفتار رژیم آل خلیفه انتقاد كرده و خواستار ازادی فوری فعالان حقوق بشری بویژه نبیل رجب شده اند. نبیل رجب حقوق دادن و از فعالان برجسته حقوق بشر بحرین است كه به دلیل اعتراض به رژیم آل خلیفه و دخالت عربستان در بحرین و سركوب اعتراض مردم آن كشور توسط حكومت دستگیر و زندانی شده است.

كمیساریای حقوق بشر سازمان ملل متحد در گزارش خود حكم زندان نبیل رجب را اقدام آشكار رژیم بحرین علیه شهروندان ان كشور و نقض صریح حقوق بشر خوانده است.

در گزارش كمیساریای حقوق بشر سازمان ملل متحد امده است: زمان آن رسیده كه مقامات بحرین حقوق مردم برای تجمع ارام و مسالمت امیز و ازادی بیان را به رسمیت شناخته و سریعا به بازداشت های خودسرانه پایان دهند.

همچنین در این گزارش دستگیری مردم و فعالان بحرینی به دلیل برگزاری تجمع علیه رژیم آل خلیفه مورد انتقاد قرار گرفته و در ان تاكید شده است كه ادامه سركوب در بحرین بر خلاف قوانین بین المللی و حق مردم برای ازادی بیان است.

با این حال شورای امنیت سازمان ملل تاكنون از صدور بیانیه در اعتراض به سركوب ها و دخالت نظامی عربستان و نیروهای موسوم به سپر جزیره در این كشور خودداری كرده است. بنا بر آمارهای مختلف تعداد كشته شدگان اعتراض های بحرین تا كنون به بیش از 80 نفر می رسد و صدها تن نیز مجروح و بسیاری روانه زندان شده اند.

بر اساس گزارش های فعالان بحرینی و نهادهای مستقل بین المللی، بسیاری از زندانیان زنان، كودكان و پزشكانی هستند كه جرم آن ها مداوای مجروحان حملات نیروهای امنیتی است.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.