سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در راستاي برگزاري نخستين جشنواره بين‌المللي فيلمسازان مستقل "افق نو"؛

محمد طيب: آثار ارائه شده بالاتر از حد تصور مسئولان بود

آثار ارائه شده به نخستين جشنواره مستقل "افق نو" بالاتر از حد تصور مديران و مسئولان جشنواره بود.

محمد طيب دبير جشنواره بين‌المللي فيلمسازان مستقل "افق نو" در خصوص برگزاري اين جشنواره به خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران گفت: طرح اوليه اين جشنواره مربوط به بهمن ماه 89 مي‌شود كه در خصوص برگزاري اين جشنواره با معاونت سينمايي صحبت‌هايي كردم كه پس از گذشت 18 ماه موفق به گرفتن مجوز برگزاري اين جشنواره شدم.
وي تصريح كرد: آثار ارائه شده به جشنواره 980 اثر است كه 25 درصد آن از آمريكا و ما بقي از انگلستان، اسپانيا و 72 كشور ديگر شركت كرده‌اند.
وي در خصوص مستقل بودن اين جشنواره اظهار داشت: منظور از مستقل بودن اين جشنواره به لحاظ فكري و عرفي آن است و فيلمسازان بايد مستقل از هر شركت و يا شبكه تلويزيوني و بين‌المللي باشند و تا به حال آثارشان پخش نشده باشد.
طيب در خصوص موضوعات اين جشنواره گفت:‌در اين جشنواره موضوعاتي چون اسلام هراسي و ايران هراسي،‌ جهان بدون تروريسم و اسلام هسته‌اي، جهان به سوي عدالت پايدار، جنبش تسخير وال استريت، جنبش‌‌هاي بيداري در كشور ‌هاي اسلامي، بحران اقتصادي در اروپا و آمريكا، نقش لابي‌ها در بحران اقتصادي در اروپا و آمريكا، مقاومت و پايداري در مقابل اشغال‌گران و جنبش‌هاي ضد جنگ مطرح شد و فيلمسازان هم در اين راستا فيلم‌هاي خوب قابل توجهي را ارائه داده‌اند كه مورد توجه بسياري از مديران سينما بوده است.
وي افزود: اين جشنواره علاوه بر اكران فيلم‌ةاي برگزيده طي5 روز ، برنامه‌هاي جنبي نظير برگزاري كارگاه‌هاي آموزشي، جلسات نقد و بررسي فيلم‌ها و همچنين سنت‌هاي جنبي پيرامون موضوعات جشنواره برگزار خواهد شد.
در ادامه دبير جشنواره گفت: همچنين ميهمانان بخش بين‌الملل جشنواره در ايام اقامت خود در تهران برنامه‌هاي ويژه‌اي نظير ملاقات با مديران فرهنگي و سينمايي كشور و همچنين استفاده از تورهاي گشت شهري و بازديد از اماكن تاريخي و فرهنگي تهران بهرمند خواهند شد.
وي خاطرنشان كرد: اين جشنواره از 12 تا 17 شهريور ماه در سينما فلسطين برگزار خواهد شد./ي2
برچسب ها: جشنواره ، افق نو ، طیب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.