سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زاهدان /

بندر چابهار یكی از ظرفیت های بالقوه برای توسعه همه جانبه سیستان و بلوچستان

نماینده مردم خاش، میرجاوه و نصرت آباد در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: برای تحقق اهداف سند توسعه چشم انداز 20 ساله نظام باید از ظرفیت دریا و دریانوردی بهترین بهره را گرفت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان، حمید رضا پشنگ ریگی افزود: باید بررسی كرد كه سیستان و بلوچستان با وجود برخورداری از 300 كیلومتر مرز آبی با آبهای آزاد تا چه اندازه موفق به استفاده از این ظرفیت براساس اهداف سند چشم انداز توسعه شده است.
وی بیان كرد: بندر چابهار یكی از ظرفیت های بالقوه سیستان و بلوچستان برای توسعه همه جانبه استان و كشور است كه باید با برنامه ریزی دقیق، از این بندر در جهت پیشرفت اقتصاد منطقه و توسعه روابط بین الملل بهره گرفت.
وی اظهار داشت: اعضای مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان اعلام آمادگی كرده اند كه برنامه های خود را در كمیسیون های عمران و اقتصادی را با اولویت بندر چابهار مورد پیگیری قرار داده و به مرحله اجرا بگذارند.
وی ادامه داد: بندر چابهار، مهمترین چهار راه تجاری جهان و راهبردی ترین بندر ایران است و یك مزیت فوق العاده برای كشورهای آسیای میانه به شمار می رود.
وی افزود: بندر چابهار حتی در سازمان ملل متحد از جایگاه ویژه ای برخوردار است و در توسعه روابط بین المللی یكی از نقاط حساس كشور به شمار می رود. /س

برچسب ها: ظرفیتهای ، بندر ، چابهار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.