سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نولاند:

مي‌توان با ديپلماسي موضوع هسته‌اي ايران را حل کرد

واشنگتن اعلام کرد هنوز هم مي‌توان با ديپلماسي موضوع فعاليت اتمي ايران را حل کرد و اين پيام را به رژيم صهيونيستي، متحد نزديک خود، نيز اعلام کرده است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري استراليا، در ميانۀ لفاظي هاي پيايي رژيم صهيونيستي در خصوص حمله به تأسيسات اتمي ايران و بالا گرفتن تنشها ميان اسرائيل و ايران،‌ واشنگتن همچنان سعي دارد متحد خود را از گرفتن تصميم براي حمله  مخرب و پيشدستانه منصرف کند.
 
"ويکتوريا نولاند" سخنگوي وزارت امور خارجه ايالات متحده در همين زمينه در آخرين مصاحبه مطبوعاتي خود گفت:‌ "ما معتقديم هنوز زمان براي ديپلماسي باقي مانده است.

با اين حال وي مدعي شد: "اما بايد شاهد تلاشهاي بيشتري از سوي ايران براي پاسخگويي به نگرانيهايمان باشيم."
 
نولاند در ادامه مدعي شد: "تمرکز ما اين بوده است تا سعي کنيم  سياست "چماق و هويج" را در پيش گيريم و تمرکز ما هنوز هم بر روي همان سياست است. تمرکز ما اين است تا ديپلماسي و فشار را با هم ترکيب کنيم و سعي کنيم ايران را وادار کنيم بطور جدي بر سر ميز مذاکره بنشيند.  ما درباره تصويري که ميبينيم با اسرائيل در رايزني کامل هستيم، تا هيچ ابهامي در اين زمينه براي آنها باقي نماند. اما ما به آنها صريحا اعلام کرده ايم که ديدگاه ما اين است که هنوز زمان براي ديپلماسي باقي مانده است"
 
با اين حال، نولاند تأکيد کرد: امنيت اسرائيل براي ايالات متحده از اهميت فوق العاده اي برخوردار است.
 
اين اظهارات در حالي بيان شدند که علي رغم درخواست ايالات متحده و رژيم صهيونيستي از بان کي مون  دبير کل سازمان ملل براي شرکت نکردن در اجلاس عدم تعهد در تهران، او اعلام کرده است در اين اجلاس حضور خواهد يافت.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.