سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/مدیر گروه دانشکده طب سنتی؛

طب اسلامی ایرانی رشته ای مکمل برای تقویت علم پزشکی است

مدیر گروه دانشکده طب سنتی علم پزشکی را علمی مرتبط با تمام رشته ها دانست و گفت: طب اسلامی و سنتی دو شا خه ی مکمل یکدیگر اند که علم پزشکی را درسیدن به هدف خود یاری می کنند

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از ستاد خبری اولین کنگره ی طب اسلامی ایرانی، طب اسلامی سید احمد ثاقبی را یک نگاه کل نگر به کائنات دانست و عنوان کرد: در طب اسلامی درمان ها  بر همین اسا س برنامه ریزی می شود.وی با اشاره به اینکه طب اسلامی شفا را حالتی از بهبودی می­داند که با هیچ عارضه­ای برای هیچ چیزی همراه نباشد تصریح کرد :در بسیاری از مواقع پذیرش این موضوع طب اسلامی را دلنشین می­کند .

مدیر گروه دانشکده طب سنتی در ادامه با اشاره به اینکه زندگی خشک و آپارتمان نشینی که حالت ماشینی دارد شرایط بحران و طغیان روحی  در افراد را فراهم می­کند، خاطرنشان کرد : در این شرایط است که باید از دستورات طب اسلامی  کمک گرفت .

ثاقبی با اشاره به اینکه در حال حاضر ما در طب سنتی خودمان از غرب عقب هستیم ادامه داد : باید در مورد مسائل مربوط به طب سنتی، طب اسلامی و طب مکمل بیشتر از این سرمایه گذاری کنیم .

وی دامنه شمول احادیث و روایات را بسیار وسیع دانست و تاکید کرد : در یک کار تحقیقاتی حدود 20 هزار حدیث جمع آوری شده  که از هر کدام از آنها می­توان یک پایان­نامه استخراج کرد .

مدیر گروه دانشکده طب سنتی در ارتباط با راه­های شناسایی بیشتر طب اسلامی بیان کرد : باید روی این دست از احادیث که به علم پزشکی مربوط می­شود بیشتر کار کنیم .

ثاقبی ادامه داد : همچنین باید تیمی کامل  متشکل از افراد متخصص و کارشناس در زمینه­های فقهی و هم در زمینه­های پزشکی تشکیل داد که روی این احادیث از منظرهای مختلف کار کارشناسی انجام دهند./س  

 

برچسب ها: طب ، اسلامی ، تقویت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.