سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد / اصلاحيه/

تملک نیم دانگ از قلعه چالشتر توسط اداره کل میراث فرهنگی چهارمحال وبختیاری

سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی استان چهارمحال وبختیاری از تملک نیم دانگ از شش دانگ قلعه فرهنگی تاریخی چالشتر خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

شاهین ایل بیگی پور بابیان اینکه؛ این تملک با اعتبار ات ملي سال 1390صورت گرفته است افزود: قلعه چالشتر با شماره 2924مورخ 20/9/1379 در آثار ملی به ثبت رسیده است.

وی گفت: نیم دانگ از این بنا به مبلغ بيش از 750 ميليون ریال به تملک اين اداره درآمده است که بقیه مالکین 5/5دانگ نیز درخواست تملک داده اند .

ایل بیگی پور تصریح کرد : برای اعیانی بنا قبل از ترمیم ارزش اقتصادی قابل تصور نبود وتنها مصالح قابل ارزش گذاری آن ، عناصر سنگی منقوش بوده که در ارزیابی لحاظ شده است.

وی گفت: هیئت سه نفره از کارشناسان رسمی دادگستری بادرنظر گرفتن موقعیت ، نوع بناو قدمت عناصر سنگی، ارزش کل عرصه شش دانگ پلاک 187فرعی از 52 اصلی (قلعه چالشتر) را حدود 10 ميليارد ریال برآورد کردند.

ایل بیگی پور تاکید کرد: قلعه چالشتردر پنج كیلومتری شهركرد به عنوان یك اثر باشكوه از نظر معماری و هنری حجاری در ایران است وتلفیقی از معماری دوران قاجار با معماری اروپایی است كه با ستونهایی ایستاده از سنگ و نقش برجسته‌های دیدنی خودنمایی می‌كند./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.