سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دربي ديده ها در مورد دربي فردا چه مي گويند؟

كارشناسان، پيشكسوتان و بازيکنان فوتبال ايران نظرات متفاوتي از بازي دربي ارائه مي دهند كه در ادامه به نظرات آنها مي پردازيم.

گفتگوي اختصاصي خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران با کارشناسان و پيشکسوتاني که در دربي سالهاي گذشته حضور داشته اند؛

غلامحسين مظلومي: اخلاق نتيجه دربي را رقم مي زند

پيشكسوت تيم فوتبال استقلال گفت: درباره بازي دربي بايد اشاره كنم كه هر دو تيم با توجه به شناختي كه از يكديگر دارند بايد تحت تاثير مسائل انضباطي و اخلاقي تيمي به كار خود ادامه دهند تا نتيجه لازم را بدست آورند و قابليت فني و فيزيكي هر يك از تيم ها كه بتواند بر ديگري برتري يابد مي تواند يك پيروزي شيرين را پايه ريزي كند اما در نهايت آن چيزي كه اهميت دارد نتيجه نيست بلكه بازيكنان پرسپوليس و استقلال بايدمراقب باشند تا اخلاق را نبازند چرا كه يكصد هزار تماشاگر نظاره گر بازي بازيكنان اين دو تيم از نزديك هستند و ميليون ها هوادار نيز از سراسر جهان در انتظار مشاهده اين بازي هستند و بايد خيلي مراقب رفتار خود باشند.

وي تصريح كرد: با توجه به اينكه پنج هفته از ليگ برتر دوازدهم مي گذرد و نمي توان انتظار زيادي از تمامي تيم هاي ليگ برتري داشت چرا كه بايد چند هفته اي بيشتر از انجام بازيها بگذرد تا بتوانيم يك تيم را بررسي كنيم و درباره آن نظر بدهيم اما نبايد كتمان كنيم كه هر دو تيم سرخپوش و آبي پوش پايتخت شرايط جسماني خوبي ندارند و زمان مناسبي كه در اختيار آنها با برگزاري اردوي تيم ملي گذاشته شد را نيز به سادگي از دست داده اند و به همين لحاظ دست كادر فني هر دو تيم بسته است.

مظلومي افزود: نبايد از قابليت هاي پرسپوليس در اين بازي گذشت و تجربه نشان داده است هر تيمي كه نتيجه لازم را در ليگ نگرفته در بازي دربي روي ديگري از خود نشان داده و توانسته سه امتياز شهرآورد را بدست آورد.

پيشكسوت تيم فوتبال استقلال تاكيد كرد: تيم فوتبال استقلال نسبت به تيم فوتبال پرسپوليس در هفته هاي اخير نتايج خوبي بدست نياورده و نتوانسته انتظارات هواداران را برآورده كند و مدير عامل اين تيم اشاره داشته كه يك تيم آسيايي را بسته و بايد از يك تيم آسيايي بيشتر از اين ها توقع داشت.

غلامحسين فرزامي: مساوي، بهترين نتيجه دربي است

عضو هيات مديره سابق تيم فوتبال استقلال گفت: نتيجه مساوي در دربي فردا سوم شهريور عادلانه ترين نتيجه اي است كه مي تواند رقم بخورد زيرا هر دو تيم از غايب هاي بزرگي برخوردار هستند و نفرات داخل ميدان و روي نيمكت پرسپوليس و استقلال هم توان برابري دارند و يكي از نكات بارز اين بازي انتخاب خوب داور اين ديدار از سوي كميته داوران است و تركي همواره نشان داده كه قضاوت هاي عادلانه اي را انجام مي دهد.

ميرشاد ماجدي: كفه ترازو به سود استقلال سنگيني مي كند

سرپرست تيم فوتبال استقلال تهران تصريح كرد: بازي هاي دربي جداي از ساير مسابقات ليگ است چرا كه در اين ديدارها شرايطي متفاوت نسبت به ساير بازيها حاكم است و استرس، نتيجه گيري و حواشي تاثير گذارترين عوامل عدم نتيجه گيري در اين بازيهاست و هر يك از تيم ها كه بتواند اين عوامل را خنثي كند مي تواند بر ديگري چيره شود و معتقدم كه اگر استقلال بتواند همانند بازي با ملوان در برابر سرخپوشان پايتخت حاضر شود مي تواند به نتيجه دلخواه دست پيدا كند.

البته كادر فني و بازيكنان هر 2 تيم به خوبي از آنچه كه مي خواهند آگاه هستند و هواداران نيز ديد ديگري نسبت به اين بازيها دارند و در نهايت اين بحث هاي فني كادر تيم هاست كه مشخص مي كند كدام تيم به برتري مي رسد اما به نظر من با توجه به اينكه امير قلعه نوعي تجربه و كارنامه خوبي از بازيهاي دربي دارد كه مانوئل ژوزه از آن برخوردار نيست و همين موجب مي شود تا كفه ترازو به سود استقلال سنگيني كند.

سيروس دين محمدي: كاهش حساسيت ،افزايش كيفيت ضامن زيبايي دربي است

بازيكن اسبق تيم فوتبال استقلال خاطرنشان كرد: اگر در ديدار شهرآورد پرسپوليس و استقلال حساسيت ها كاهش يافته و نكات فني به سطح كيفي برسد مي توانيم اميدوار باشيم كه يك بازي زيبا را از سرخابي ها مشاهده مي كنيم البته ناگفته نماند كه هر 2 تيم درشرايط سخت روحي هستند چرا كه اين روزها رسانه ها و هواداران انتظاراتي فراتر از نتيجه اي كه تاكنون دو تيم سرخابي پايتخت بدست آورده اند دارند اما معتقدم كه با مروز زمان تمامي مشكلات حل و فصل مي شود.

وي تصريح كرد: من استقلالي هستم و دوست دارم كه آبي پوشان پايتخت پيروز دربي سوم شهريور باشند.

خرمگاه : قلبا دوست دارم استقلال پيروز شود

محمد خرمگاه پيشكسوت باشگاه استقلال افزود: اين بازي ها مثل دربي هاي گذشته خيلي براي هر دوتيم حساس بوده و از نگاه هواداران بازي زيبايي است .

وي افزود: روي كاغذ شرايط استقلال بهتر از پرسپوليس است و مربي استقلال ، قلعه نوعي عملکردي بهتر از ژوزه دارد.

هميشه هر تيمي كه در بازي هاي قبلي خوب نتيجه نگرفته و از نظر تيمي ضعيف بوده در دربي نتيجه بهتري مي گيرد و انگيزه بيش تري براي بازي در دربي دارد ولي بايد ديد در بازي فردا چه نتيجه اي پيش مي آيد.

وي در پايان گفت: قلبا دوست دارم استقلال در اين بازي پيروز شود.

قليچ: برد پرسپولیس را تضمین می کنم

وحید قلیچ پیشکسوت باشگاه پرسپولیس افزود: دربی ها همیشه در زمانی برگزار می شود که حساسیت خاص خودش را دارد و این حساسیت باعث می شود که تماشاچیان به آن توجه خاص کنند.

وی درادامه اعلام کرد: امیدوارم بازی فردا تماشاگر پسند باشد. در دربی هیچ وقت تیم ها بازی زيبا انجام ندادند، که امیدوارم اين بار بازي زيبايي را شاهد باشيم و هر دو تیم بازی خوبی را ارائه دهند.

قلیچ افزود: پرسپولیس با برد در این بازی از بحران خارج می شود، برد پرسپولیس در این ديدار را تضمین کرده و فکر مي کنم این تيم بازي را يک بر صفر برنده مي شود.

 حسن روشن : دربي بسيار حساسي در پيش داريم

در همين ارتباط حسن روشن پيشکسوت استقلال گفت: با توجه به اينکه دو تيم مي خواهند در اين ديدار بازنده نباشند و از اين پيروزي به عنوان مسكن براي نتايج ضعيف خود استفاده كنند، عقيده دارم اوضاع استقلال از پرسپوليس بسيار بهتر است.

وي افزود: فكر مي كنم دو تيم براي برد به زمين نمي آيند و فقط براي نباختن بازي مي كنند من هم به عنوان يك استقلالي آرزو دارم استقلال پيروز ميدان شود.

سرپرست سابق تيم فوتبال استقلال افزود: دربي سوم شهريورماه همانند دربي هاي گذشته است و نتيجه اين ديدار به هيچ وجه مرتبط با اين مساله نيست كه تيم ها در جدول رده بندي چه جايگاهي دارند و تاريخ همواره نشان داده كه تيمي كه درجدول جايگاهي پايين تر نسبت به ديگري داشته توانسته پيروز ميدان باشد و شانس پرسپوليس براي پيروزي در بازي دربي از نظر تاريخي بيشتر است اما از لحاظ منطقي با توجه به نتايجي كه استقلال در هفته هاي اخير كسب كرده مي تواند سه امتياز اين بازي را بدست آورد اما در آخر هر يك از دو تيم پرسپوليس و استقلال كه بتواند تمركز بيشتري داشته باشند و از موقعيت هاي محدود خود بهتر استفاده كنند به طبع از شرايط بهتري برخودار خواهند بود.

علي جباري: گذشته از تعصبات باشگاهي، استقلال پيروز دربي است

بازيكن اسبق تيم فوتبال استقلال تهران گفت: دربي سوم شهريور به طور حتم از جذاب ترين دربي ها خواهد بود زيرا دو تيم از بازيكنان خوب و با تجربه اي برخوردار هستند و از كادر فني قوي بهره مي برند اما گذشته از تعصبات باشگاهي بايد اشاره كنم كه شرايط استقلال بهتر از پرسپوليس است و اگر آبي پوشان پايتخت بتوانند روند خوب خود را ادامه دهند و از اشتباهات گذشته خود بكاهند مي توانند سه امتياز دربي را بدست آورند.

وي خاطرنشان كرد: پرسپوليس و استقلال هر دو از عدم هماهنگي بازيكنان در داخل ميدان مسابقه رنج مي برند و با توجه به اينكه بازيكنان نامداري در اين دو تيم حضور دارند از آنها انتظار مي رود كه يك بازي تماشايي و لذت بخش را ارائه بدهند.

سيد جلال حسيني: پيروز دربي پرسپوليس است

مدافع تيم فوتبال پرسپوليس تهران گفت: معتقدم كه پيروز ميدان در برابر استقلال خواهيم بود و از شرايط خوبي براي برگزاري اين مسابقه برخوردار هستيم.

سيد جلال حسيني اظهار داشت: براي تقابل با آبي پوشان پايتخت آماده هستيم و اميدواريم با توجه به شرايط روحي و رواني خوبي كه داريم سه امتياز دربي را از آن خود كنيم و بتوانيم با كسب اين پيروزي هواداران خود را خوشحال نمائيم./مح
برچسب ها: مظلومی ، دربی ، فوتبال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
امیر
۱۷:۴۸ ۰۲ شهريور ۱۳۹۱
عالی بودن ... دیگه از الآن همه میدونن برنده کی دیگه کسی با لنگ کار نداره آقا محمد ...
محمد
۱۵:۱۲ ۰۲ شهريور ۱۳۹۱
اخه واقعا"عدالت رو رعایت کردید؟شما که بیشتر نظرات پیشکسوتای استقلال رو درج کردید خوب اونهاهم که نظرشون معلومه دیگه!