سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

تولید بیش از 35 نرم افزار تخصصی در حوزه شهر الکترونیک

مدیرعامل شرکت صفارایانه گفت: جهت اکترونیک شدن شهر تا کنون بیش از 35نرم افزار تخصصی در حوزه شهرداری و شهر الکترونیک توسط این شرکت تولید شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ،غلامرضا زرین در آستانه برپایی

نمایشگاه السیت اظهار داشت: برای موفقیت و پیشرفت در الکترونیکی شدن شهر این امر باید به بخش خصوصی واگذار شود و شهرداری تنها نظارت داشته باشد چرا که تجربه نشان داده است در هر زمینه ای که بخش خصوصی وارد شده است به خوبی عمل کرده است.

وی افزود: مهم ترین بحث در شرکت های خصوصی اعتماد سازی از جانب بخش دولتی و شهرداری ها است که متاسفانه در زمینه it و فناوری اطلاعات این شرکت ها آنگونه که باید نتوانسته اند جلب اعتماد کنند و اصلی ترین چالش عدم حاکمیت این شرکت ها است.

وی در خصوص فعالیت ها و برنامه های شرکت صفارایانه در نمایشگاه السیت گفت: شرکت صفارایانه از محدود شرکت هایی است که به صورت تخصصی بر روی مبحث شهر الکترونیک کار می کند و از آنجایی که بخش عمده خدمات شهری متوجه شهرداری است تاکنون بیش از 35 نرم افزار تخصصی در حوزه شهرداری و شهر الکترونیک تولید کرده است.

وی ادامه داد: بر روی این نرم افزار ها یکسری از فناوری ها و تکنولوژی

های پایه ای شهرداری قرار گرفته است که باید تلاش شود این نرم افزارهای

پایه ای را بومی کرده و خود تولید کنند.

وی ارائه نرم افزار تصویر برداری سه بعدی از سطح شهر را از دیگر خدمات

این شرکت دانست و گفت: با این نرم افزار از تمامی سطح شهر اسکن تصویری و

لیزری صورت گرفته و داده های به دست آمده به صورت میلی متری پردازش می شود که برای تولید نقشه های سه بعدی، مکان یابی تابلوهای راهنمایی و رانندگی و ....به کار برده می شود.

زرین بیان داشت: به طور نمونه قبلا برای شناسایی و مکان یابی تابلوهای

راهنمایی و رانندگی باید به کل سطح شهر مراجعه و این تابلوها را شناسایی می کردند که اکنون با این نرم افزار جدید تصاویر با سرعت 70کیلومتر در

ساعت پردازش و در کمتر از چند ساعت کل تابلوها شناسایی و موقعیت را نشان می دهند.

وی تصریح کرد: همچنین با استفاده از فناوری تصویربرداری سه بعدی از سطح شهر مشهد، تغییرات سطح شهر به صورت خودکار قابل شناسایی هستند و از اتلاف وقت در این زمینه بسیار جلوگیری می شود./س

برچسب ها: مدیر ، عامل ، شرکت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.