سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/رئيس فراکسيون قرآن مجلس:

آمادگی مجلس از اختصاص بودجه ويژه قرآني به مشهدالرضا

رئيس فراکسيون قرآن و عترت مجلس شوراي اسلامي با اشاره به ظرفيت هاي قرآني پايتخت معنوي ايران تاکيد کرد که مشهد بودجه ويژه قرآني مي خواهد.


لاله افتخاري در گفت وگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد بااعلام این مطلب گفت: اختصاص بودجه ويژه قرآني به مشهد همواره به عنوان يک مطالبه از سوي مسئولان و فعالان قرآني مطرح مي شده است.

وی افتخاري چهار وزارت خانه را که مسئول فعاليت هاي قرآني و توسعه و ترويج فرهنگ قرآني هستند موظف به حمايت از اين فعاليت ها در کشور عنوان مي کند و مي گويد: بودجه هاي قرآني را به طور خاص در اختيار چهار وزارتخانه قرار مي دهيم که توزيع آن در اختيار شوراي توسعه فرهنگ قرآني قرار مي گيرد و اولويت هاي هزينه کرد آن را مشخص مي کنند.

افتخاری به برپايي نمايشگاه قرآن وعترت مشهد بدون حمايت مادي وزارت ارشاد اشاره و تاکيد مي کند: بودجه هاي برپايي نمايشگاه بزرگي هم چون نمايشگاه قرآن مشهد بايد از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي تامين شود و حالا که اعلام شده است اين نمايشگاه بدون کمک مالي وزارت خانه برگزار شده است بايد پيگيري کنند که چرا کمک نکرده اند چرا که تبليغ و ترويج فرهنگ قرآني وظيفه وزارت ارشاد است.

وی افزود:اختصاص بودجه هاي قرآني براي توسعه اين فعاليت ها در سراسر کشور به صورت منسجم انجام مي شود و اگر يک استان در دريافت اين بودجه هاي قرآني مشکلي دارد مي تواند اعلام کند تا پيگيري کنيم.

افتخاري اظهارکرد قرآن براي همه کشور است و فعاليت هاي قرآني بايد در تمام کشور توسعه پيدا کند اما با اين حال ما آمادگي داريم تا همه حمايت هاي لازم براي اختصاص بودجه ويژه قرآني به مشهد را انجام دهيم؛ براي ما بنويسند و تقاضا دهند، تا پيگيري کنيم.»

رئيس فراکسيون قرآن مجلس همچنين، کمک براي تحقق مصوبات شوراي توسعه فرهنگ قرآني و پيگيري و نظارت بر اجراي آن را يکي از وظايف مجلس در عرصه فعاليت هاي قرآني مي داند و تاکيدکرد: فعاليت هاي قرآني و توسعه آن در کشور بايد از سوي مجلس حمايت شود، علاوه بر اين تلاش مي کنيم تا با نظارت و پيگيري به تحقق مصوبات شوراي توسعه فرهنگ قرآني کمک کنيم/س


برچسب ها: رئیس ، فراکسیون ، قرآن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.