سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنندج/ معاون علمی و فن‌آوری رئیس جمهور؛

بنیاد ملی نخبگان مولود نگرش رهبری به عرصه علمی کشور است

معاون علمی و فن‌آوری رئیس جمهور، بنیاد ملی نخبگان را مولود نگرش رهبری به عرصه علم و فن‌آوری کشور دانست

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران سنندج، سلطانخواه در مراسم آغاز به کار جشنواره و نمایشگاه نوآوری و شکوفایی منطقه‌ای زاگرس در سنندج، گفت: دهه اول انقلاب را اگر دهه توسعه آموزش قلمداد کنیم، فراگیر شدن آموزش عمومی در کشور شکل گرفت و به یمن هدف‌گذاری در این زمینه رشد باسوادی در کشور محقق شد.
سلطانخواه افزود: در دهه سوم انقلاب هم پژوهش و کاربردی کردن تولید علم در اولویت قرار گرفت که نتیجه آن کسب رتبه‌های برتر علمی است که از سوی مراکز مستند بین‌المللی اعلام می‌شود.
وی بنیاد ملی نخبگان را مولود نگرش دانست که رهبر معظم انقلاب اسلامی معمار آن هستند و گفت: معظم‌له بر تجاری‌سازی و توجه به فن‌آوری‌های علمی در طول این دهه تاکید دارند.
وی توجه به اختراعات و نوآوری را زمینه‌ای مثبت برای نفوذ علم به بدنه جامعه خواند و گفت: اختراع و نوآوری مختص دانشگاه‌ها و مراکز علمی نیست بلکه امکان اختراع برای هر فردی از هر قشری از انتظار نیست.
سلطانخواه برپایی جشنواره‌های استانی و منطقه‌ای اختراعات و نوآوری‌ها را از برنامه‌های بنیاد نام برد که در مناطق مختلف کشور برگزار می‌شود.
سلطانخواه با بیان اینکه بنیاد از مسیر سرمایه گذاری به عنوان یک پل ارتباطی با مخترعان عمل کرده و گفت:در جشنواره ملی سال 88 قراردادهایی به ارزش 3.6 میلیارد تومان با مخترعان منعقد شد که این رقم در بعد از جشنواره 89 به 10 میلیارد تومان و از دهه فجر 90 تاکنون به 14 میلیارد تومان افزایش یافته است./س
برچسب ها: نخبگان ، کشور ، رهبر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.