سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/تا پایان برنامه پنجم؛

70درصد خدمات دولت به صورت الکترونیکی ارائه خواهد شد

معاون نوسازی و تحول اداری کارگروه دولت الکترونیک گفت: قرار است تا پایان برنامه پنجم 70درصد خدمات دولت به صورت الکترونیکی ارائه شود که در حدود 1442 خدمت شناسنامه دار و شناسایی شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ،مهدی بزرگیان صبح امروز در جلسه مشترک کارگروه دولت الکترونیک و پنجاهمین نشست شورای راهبردی فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری های کلان شهرهای کشور اظهار داشت: یکی از اهداف جدی در برنامه پنجم استقرار دولت الکترونیکی است که تا پایان سال برابر با تکلیفی که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تعیین کرده است آماده سازی و استقرار شبکه اطلاعاتی کشور باید فراهم شود تا خدمات الکترونیکی برای مردم قابل ارائه باشد.

وی افزود: تکلیف کلی قانون این است که تا پایان برنامه پنجم 70درصد خدمات دولت به صورت الکترونیکی ارائه شود که در حدود 1442 خدمت شناسنامه دار و شناسایی شده است و اگر از این تعداد خدمات 70درصد آن محقق شود هزار برنامه تا پایان برنامه پنجم به صورت الکترونیکی قابل ارائه خواهد بود.

وی بیان داشت: شهرداری در تحقق شهرداری الکترونیک به علت آزادی عملی که نسبت به بخش دولتی دارد سرعت عمل بیشتری خواهد داشت و باید تمام تلاش خود را انجام دهد تا شهروندان دغدغه کمتری در این زمینه داشته باشند.

بزرگیان تصریح کرد: در بحث پورتال مردمی اقدامات اولیه انجام شده است و در استان لرستان به عنوان اولین استان به صورت پایلوت اجرا می شود چرا که به لحاظ کوچکی و فراهم بودن زیر ساخت های لازم این آمادگی را دارد که پورتال با 8خدمت به صورت تمام الکترونیکی شروع به کار کند.

وی با اشاره به اهمیت مبحث تجارت الکترونیکی اظهار داشت: 20درصد تجارت داخلی یعنی نزدیک به 160هزار میلیارد تومان باید در مسیر تجارت الکترونیک قرار گیرد.

وی در پایان گفت: اگر به دنبال سلامت الکترونیکی هستیم باید به دنبال افزایش رضایتمندی مردم و ارباب رجوع که نقش کلیدی را در دولت الکترونیک ایفا می کنند باشیم./س


برچسب ها: کارگروه ، دولت ، الکترونیک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.