سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لرستان/

افزايش 17درصدي آمارطلاق درلرستان/افزايش آمار طلاق دراستان هشدار دهنده است

رئيس کل دادگستري لرستان گفت: آمار طلاق سال 90 نسبت به سال قبل از آن در حدود 17 درصد رشد داشته است که رقم بالاي محسوب مي شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران لرستان جعفر بدري در همايش فصلي کميته راهبردي انتظامي قضايي استان لرستان تصميم گيري قاطعانه در حيطه قضايي و انتظامي را ضروري دانست و اظهار داشت: استبداد در رأي آفتي بزرگ در اين خصوص است که مشکلاتي را براي کشور به وجود آورده است.
وي در ادامه سخنان خود عملکرد دادگستري لرستان و نيروي انتظامي استان در بحث انتخابات اخير مجلس شوراي اسلامي را مطلوب دانست و اين امر را ناشي از تعامل مطلوب بين قوه قضائيه و نيروي انتظامي و همچنين همکاري مردمي عنوان کرد.رئيس کل دادگستري لرستان همچنين در مورد افزايش آمار طلاق در استان هشدار داد و يادآور شد: آمار طلاق سال 90 نسبت به سال قبل از آن در حدود 17 درصد رشد داشته است که رقم بالاي محسوب مي شود.
بدري با بيان اينکه مطابق مطالعات اخير60 درصد طلاقها در 5 سال اول زندگي به ثبت رسيده است، فعاليت موثر مراکز مشاوره قضايي و انتظامي را در اين خصوص منوط به همکاري سازمان بهزيستي استان با در اختيار داشتن مشاورين خانواده و روانشناسان دانست که مي توانند با معاونتهاي آموزشي قضايي و انتظامي تعاملات مستمر و مفيدي را داشته باشند.رئيس کل دادگستري لرستان همچنين به مصوبات قبلي اين کميته اشاره کرد و گفت: پيگيري و به نتيجه رساندن مصوبات قبلي اين جلسه باعث شده است که در بخشهاي مختلف قضايي و انتظامي همکاري هاي لازم و مفيد صورت پذيرفت بپذيرد.
بدري همکاري بيش از پيش معاونت اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم دادگستري لرستان با معاونت همتراز خود در نيروي انتظامي را از جمله نتايج اين تعامل دانست و بيان داشت: مي طلبد نتايج اين همکاريها مستند شود
وي همچنين در ادامه سخنان خود پيشگيري را اولويت اول تعاملات بين دستگاه قضايي و نيروي انتظامي دانست و بيان داشت: نبايد يک مسئله را رها کنيم تا به معضل و يا بحراني براي جامعه تبديل شود، بلکه بايد کارکارشناسي وراهکارهاي اجرايي را در دستور کار قرارداد.
رئيس کل دادگستري لرستان در خصوص پرونده هاي مهم قضايي و انتظامي نيز يادآور شد: اينگونه پرونده ها نيازمند نظارت ويژه هستند، به خصوص پرونده هايي که به دنبالش فساد ايجاد مي شود.بدري با اشاره به اين موضوع که جرايم مرتبط با قاچاق کالا و ارز اخيرا افزايش يافته است، عنوان کرد: تسريع در رسيدگي به اين جرايم از اولويتهاي کاري دستگاه قضايي و انتظامي است چرا که اين معضل، عرصه را براي حضور سوداگران فراهم کرده است.
وي با بيان اينکه بالا رفتن قيمت ارز باعث شده مبادي ورودي بيش از پيش کالا وارد کنند که اکثر موارد قانوني وارد نمي شوند، يادآور شد: اين معضل ناشي از مباحث اقتصادي و سياستهاي بانک مرکزي است نه کمکاري قضايي يا انتظامي، بلکه نيروهاي قضايي و انتظامي به درستي به وظيفه خود عمل کرده اند و بايد اين مهم را جدي تر در دستور کار قرار دهند.رئيس کل دادگستري استان لرستان در ادامه سخنان خود بر ضرورت حفاظت فيزيکي از واحدهاي قضايي تاکيد کرد و گفت: بايد در اين مورد راهکارهاي مناسب ميان اين دو دستگاه و همکاري بيش از پيش از سوي نيروي انتظامي صورت پذيرد.
بدري همچنين با تأکيد بر افزايش سطح آگاهيهاي عمومي مردم در اين زمينه، همکاري صادقانه صدا و سيما را در خصوص پخش کليپهاي آموزشي مشترک دستگاه قضايي و نيروي انتظامي خواستار شد وابراز اميدواري کرد که صدا و سيما با تعامل بيشتر و حساس تري به اين موضوع بپردازد.
وي در ادامه سخنان خود به گسترش کمپهاي ترک اعتياد در راستاي بهبود معتادين اشاره کرد و گفت: کمپ تخصصي ترک اعتياد بانوان در بروجرد به نحو احسن قدم هاي مفيدي را برداشته است./س

برچسب ها: افزایش ، طلاق ، لرستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.