سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اخبار ویژه روزنامه های صبح پنجشنبه؛

احمدی‌نژاد از نفرین‌مشایی می‌ترسد/ پاسکاري کارمندان تازه استخدام شده در دولت/حواستان است هوا عوض شده!

شرب خمر چهره سرشناس وهابی، تصويب مصوبات جديد مبارزه با پول شويي، بنیاد بازی‌های رایانه‌ای مهمان BBC !، خبرنگار انگلیسی: برخلاف تبلیغات شهر حلب تحت تسلط کامل ارتش سوریه است، درخواست واشنگتن از بغداد درباره ایران ، و ...از مهمترین اخبار ویژه روزنامه های پنجشنبه است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، اخبار ویژه روزنامه های امروز  پنجشنبه را در اینجا می توانید بخوانید:


روزنامه تهران امروز:

احمدی‌نژاد از نفرین‌مشایی می‌ترسد

روزنامه اعتماد با محمدرضا باهنر به گفت و گو نشسته است که بخشی از این گفت و گو را می خوانید: من خودم معتقدم آقای احمدی‌نژاد به مشایی اعتقاد دارد، بدهی سیاسی به او ندارد.

احمدی‌نژاد آدمی نیست که به غیر از خدا از کسی دیگر بترسد، من به این مسئله شهادت می‌دهم که احمدی‌نژاد از کسی نمی‌ترسد و فقط از خدا می‌ترسد.

بنابراین اگر رعایت حال مشایی را می‌کند به او اعتقاد دارد. احمدی نژاد چون به مشایی اعتقاد دارد از نفرین او می‌ترسد. وامدار او نیست ولی ما اعتقادی به مشایی نداریم... یعنی حرف‌های مشایی برایش مهم است، فکر می‌کند مشایی بهتر از خودش می‌فهمد، مشایی را نسبت به خدا بنده‌تر می‌داند.

احمدی‌نژاد به کارهای آقای مشایی باور دینی دارد. اگر همه بگویند حد مشایی این نیست که احمدی‌نژاد از او تبعیت کند اعتقاد احمدی‌نژاد نمی‌گذارد که از او تبعیت نکند. یک جایی هست که آقا به احمدی‌نژاد حکم می‌کند و او گوش نمی‌کند و یک موقع ارشادش می‌کند و او گوش نمی‌کند.

آنجایی که ارشاد می‌کند می‌تواند گوش نکند اما آنجایی که حکم می‌کند باید گوش بکند. اگرچه بسیاری از نظرات ارشادی رهبری هم به دلیل احاطه ایشان به امور لازم‌الاتباع است.

تکاپو برای بازگشت آيت‌الله

یکی از روزنامه های وابسته به جریان اصلاحات در شماره ديروز خود با انتشار یادداشت هایی از چند چهره فعال اصلاح طلب به موضوع كانديداتوري هاشمي در انتخابات آينده پرداخت.

این روزنامه با ارائه یک بسته ویژه با عنوان « آیت الله هاشمی کاندیدای ریاست جمهوری می شود ؟»یادداشت و گفتار هایی از برخی منسوبین به دفتر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ستایش حضور هاشمی رفسنجانی در انتخابات آتی منتشر کرد.

بر اساس این گزارش، اين‌روزنامه منصوب به اصلاح طلبان با اشاره به عدم محدودیت سنی برای شرکت در انتخابات هاشمی رفسنجانی را فردی پخته در سیاست معرفی کرد و عنوان ساخت اگر وی دیر به عرصه انتخابات 92 وارد شود ممکن است میدان رقابت از وی گرفته شود و مشکلی عمیق در شرایط کنونی برای کشور پدید آید.

در همین زمینه قدرت الله علیخانی مشاور پارلمانی مجمع تشخیص مصلحت نظام در تمجید حضور هاشمی در انتخابات می‌نویسد:«یکی از ویژگی‌های هاشمی این است که به تکلیف عمل می‌کند چون او احساس مسئولیت دارد و هیچ‌گاه از زیر بار مسئولیت، شانه خالی نمی‌کند، آیت‌الله هاشمی ‌رفسنجانی در ایجاد انقلاب نقش اساسی داشته بنابراین برای انقلاب، مردم و سرنوشت کشور دلش می‌سوزد، او شخصیتی است که اگر در کاری موفق نشود، احساس پشیمانی نمی‌کند و می‌گوید که به تکلیف عمل کردم؛ این جمله او همانند امام(ره) است که می‌گفتند به تکلیف عمل کرده‌ام، او به تکلیف عمل می‌کند و برایش مهم نیست که پیروز می‌شود یا شکست می‌خورد و شرایط برای هاشمی در زمان انجام به تکلیف یکسان است. »

این روز‌ها با رصدی کوتاه می‌توان به سادگی متوجه شد که اکثررسانه‌های اصلاح‌طلب،به شکل وسیعی صفحات اول خود را به هاشمی ‌رفسنجانی اختصاص می دهند.

آیا ولایتی کاندیدای انتخابات ۹۲ خواهد بود؟

هفته نامه مثلث در این شماره خود به بررسی حضور و تحرکات انتخاباتی علی اکبر ولایتی برای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم پرداخته است.

دراين گزارش آمده است: پاسخ به این سوال که «حدس و گمان‌ها درباره کاندیداتوری ولایتی در انتخابات از چه زمانی کلید خورد؟» را باید در دیدارهای سیاسی ماه های اخیر ولایتی جست و جو کرد؛ آنجایی که گروه های سیاسی همچون حزب موتلفه و برخی دیگر از اعضای احزاب راست سنتی با او دیدار کرده‌اند.

ولایتی برخی نزدیکان خود را مامور راه‌اندازی و سازماندهی ستادهای انتخاباتی کرده و با راه اندازی سایت شخصی‌اش، گمانه زنی‌ها در مورد آغاز فعالیت های انتخاباتی‌اش تشدید شده است.

ولایتی دقیقا همان سایتی را راه اندازی کرده است که در ایام انتخابات 84 فعال کرده بود. آن‌ هم با شکل و شمایلی که بیشتر انتخاباتی و تبلیغاتی به نظر می رسد و طبعا او نمی تواند راه‌اندازی این سایت را غیرطبیعی و غیرمرتبط با مسائل انتخابات بخواند چرا که فعال سازی این سایت با شمایلی انتخاباتی آن هم در شرایطی که او به جز روزهای انتخابات 84 سایت شخصی نداشته و تازه همان سایت پس از اعلام کناره‌گیری او در همان ایام تعطیل شده می‌تواند وجهه‌ای رسمی به فعالیت‌های انتخاباتی او بدهد. يك سايت خبري نیز نوشت «ستاد انتخاباتی ولایتی در آمریکا تشکیل شده است.»

لورا روزن خبرنگار معروف واشنگتن پست که به وزارت خارجه بسیار نزدیک است با نقل قولی از عباس ملکی دیپلمات ایرانی و معاون سابق وزیر امور خارجه ایران می گوید که ولایتی احتمالا کاندیدای ریاست جمهوری ایران است و این شخصیت پراگماتیست در ماه ژوئن سال آینده با آمریکا به سازش می رسد؛ زیرا حاکمیت دوست ندارد مردم ایران به خاطر تحریم‌های اقتصادی تحت فشار و مضیقه باشد.


روزنامه ملت ما:

نگرانی صهیونیستها از لغو کمپ دیوید

وزیر خارجه رژیم اشغالگر به مصر درباره نقض کمپ دیوید هشدار داد.

به گزارش العالم، «اویگدور لیبرمن» گفت: «اسرائیل نباید درباره نقض معاهده کمپ دیوید از سوی مصر اعزام تانک و هواپیما به منطقه سینا بدون موافقت قبلی، چشم پوشی کند».

لیبرمن گفت: « باید درباره کوچک ترین مسائل با مصری ها قاطع باشیم، زیرا در غیر این صورت اسرائیل در ارتباط با حفظ توافقنامه کمپ دیوید با مصر، به پرتگاه خواهد افتاد. پیش از این روزنامه «معاریو» به نقل از دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اشغالگر اعلام کرده بود که نتانیاهو در نامه ای به مسئولان مصری خواستار توقف اعزام نیرو به سینا شده است. با این حال سخنگوی ریاست جمهوری مصر دریافت چنین نامه ای را تکذیب کرده است.

درخواست واشنگتن از بغداد درباره ایران

یک منبع نزدیک به دولت عراق با اشاره به نگرانی شدید امریکا از افزایش نقش آفرینی ایران در منطقه در پی تحولات اخیر، تاکید کرد: یک مقام بلند پایه امریکایی از بغداد تقاضا کرده که در تلاس ها در جهت جلوگیری از افزایش نفوذ منطقه ای ایران به امریکا کمک کند.

صوت العراق نوشت: یک منبع نزدیک به دولت عراق روز گذشته اعلام کرد: امریکا از افزایش نفوذ ایران در منطقه پس از سرنگونی احتمالی دولت «بشار اسد» نگران است. این مقام بلند پیاه امریکایی از دولت عراق خواسته که تضمینهایی درباره حمایت از واشنگتن در تلاش برای کاهش نفوذ ایران در منطقه بدهد.

بنابراین گزارش، مقامات عراقی نیز در پاسخ به مطالبات واشنگتن تاکید کرده اند باهرگونه اقدامی که حاکمیت ملی آنها را زیر سوال ببرد، مخالف هستند.

نصرالله برای ایران سنگ تمام گذاشت

سید حسن نصرالله با گفتن این که در صورت وقوع جنگ زندگی را برای میلیون ها صهیونیست تبدیل به جهنم می کند، برای ایران سنگ تمام گذاشت.

این تحلیل را رادیو فرانسه در ارزیابی بیانات کوبنده دبیرکل حزب الله لبنان عنوان کرد و گفت: سید حسن نصرالله در سخنرانی روز قدس برای جمهوری اسلامی ایران سنگ تمام گذاشت و در حالی که مقامات اسرائیلی مشغول بخث و جدل برسرحمله به سایت های هسته ای ایران بودند، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله شدیداً به اسرائیل حمله کرد.

او گفت که حمله اسرائیل بهانه لازم برای زدن ضربه ای که ایران 32 سال منتظر آن بوده را فراهم خواهد کرد.

رادیو فرانسه افزود: سید حسن نصرالله تمام قد از کشور شماره یک حامی خود یعنی ایران در مقابل حمله احتمالی اسرائیل حمایت کرد و گفت: « این پریدن های سران رژیم اسرائیل به یکدیگر نشان از عمق هراس آنان از قدرت ایران و واقف بودنشان به پاسخ جانانه ای است که خواهند گرفت دراد».


روزنامه قدس:

شرب خمر چهره سرشناس وهابی

محمد العریفی» یکی از سرشناس ترین و جنجالی ترین مفتی های وهابیت در عربستان سعودی اخیرا در مراسمی شرکت کرده و شراب نوشیده است. تصویر حضور او در این مراسم به صورت گسترده در سایت های اجتماعی منتشر شده و جنجالی جدید را درست کرده است.

بنیاد بازی‌های رایانه‌ای مهمان BBC !

باشگاه خبرنگاران: معاون بازرگانی و امور بین المللی و دو عضو اعزامی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به نمایشگاه بین المللی گیمز کام آلمان در اقدامی سؤال‌برانگیز با رادیو فارسی بی بی سی مصاحبه کردند.

این اقدام در حالی صورت گرفته که مسوولان امنیتی و فرهنگی کشور بارها در خصوص هرگونه همکاری و ارتباط با بنگاه خبر پراکنی بی بی سی هشدار داده اند.

شیخ نمر اعتصاب غذا کرد

مرکز حقوق بشر الشرق از اعتصاب غذای نامحدود آیت‌ا... النمر در زندانهای رژیم آل سعود خبر داد.

منتظر تصمیم موتلفه ام

حسن غفوری فرد در باره شایعاتی مبنی بر احتمال حضور وی به عنوان نامزد ریاست جمهوری گفت: من عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی هستم و تصمیم گیری در این مورد نیز برعهده حزب موتلفه اسلامی است.

حواستان است هوا عوض شده!

رئیس جمهور پس از جلسه هیات دولت و هنگام خروج از نهاد ریاست جمهوری در پاسخ به درخواست مصاحبه گفت: دیدن شما کلی مصاحبه است.رئیس جمهور افزود: هیچ حواستان است هوا عوض شده، شهریور آمده است و بعدش هم پاییز می‌آید؟


روزنامه خراسان:

تصويب مصوبات جديد مبارزه با پول شويي

بر اساس تصميمات جديد شوراي عالي مبارزه با پول شويي که با حضور نمايندگان 5 وزارتخانه برگزار شده نحوه مبارزه با پول شويي در حوزه دفاتر اسناد رسمي و سازمان ثبت اسناد کشور و دستورالعمل مبارزه با اين معضل در حوزه اصناف پرخطر به تصويب رسيده و به زودي اجرايي خواهد شد.

پاسکاري کارمندان تازه استخدام شده در دولت

در حالي که سازمان بازنشستگي کشوري در تيرماه سال جاري با ارسال نامه اي به همه وزارتخانه ها و موسسات دولتي اعلام کرد که بايد کسورات بازنشستگي "کارمندان رسمي- آزمايشي" را به اين صندوق واريز کنند، خزانه داري کل کشور در اواسط مردادماه با ارسال نامه اي به همان دستگاه ها اعلام کرده که اين کارمندان الزاما مشمول صندوق بازنشستگي کشوري نخواهند بود.


روزنامه جمهوری اسلامی:

شرابخواری محمد العریفی

* محمد العريفي، يكي از جنجالي‌ترين مفتي‌هاي وهابيت در عربستان اخيراً در مراسمي شركت كرده و مقدار كمي هم شراب نوشيده است. تصوير حضور او در اين مراسم - كه به خودي خود رفتار شبهه ناك و غيرشرعي به شمار مي‌رود - به صورت گسترده در سايت‌هاي عربي و صفحات شخصي سايت‌هاي اجتماعي منتشر شده و جنجالي جديد را آفريده است.

به گزارش شيعه آنلاين انتشار اين تصوير به قدري به اين مفتي وهابي فشار آورده كه او تلاش كرد عكس را ساختگي معرفي كند اما ديگر حاضران در آن مراسم، در مطالب مختلف و اظهاراتي گوناگون حضور "محمد العريفي" در آن مراسم را تأييد كردند.

او سال گذشته در يكي از سخنراني‌هاي خود قرآن كريم را مورد تمسخر قرار داده همچنين طي اظهاراتي به حضرت آيت‌الله سيد "علي سيستاني" اهانت كرده بود بطوري كه شيعيان جهان خشمگين شده و به رژيم سعودي فشار آوردند كه در نهايت آل سعود از العريفي خواست حرف خود را پس بگيرد و رسماً از شيعيان عذرخواهي كند.

خبرنگار انگلیسی: برخلاف تبلیغات شهر حلب تحت تسلط کامل ارتش سوریه است

* تبليغات گسترده رسانه‌هاي اروپائي، آمريكائي و ارتجاع عرب درباره اوضاع سوريه كه تلاش مي‌كنند دولت و ارتش را در موضع ضعف و شورشيان را در موضع قدرت جلوه دهند، با مشاهدات خبرنگاران غربي كه اخيراً به سوريه سفر كرده و از نزديك اوضاع اين كشور را ديده‌اند رنگ باخته است.

يك گروه از خبرنگاران كه اخيراً از انگليس به سوريه رفته و در بازگشت از اين كشور به تشريح مشاهدات خود پرداخته‌اند، دولت و ارتش را مسلط براوضاع دانسته و القائات رسانه‌هاي وابسته را تكذيب كرده‌اند.

رابرت فيسك، خبرنگار انگليسي در اين زمينه اعلام كرده است: برخلاف تبليغات، شهر حلب تحت تسلط كامل ارتش است و مخالفان با تلفات زياد مواجه هستند. وي افزوده است: هيچ قدرتي نمي‌تواند بشار اسد را وادار به كناره گيري كند.

اخطار سخنگوی قبیله "آل مقداد" به شورشیان سوریه

* سخنگوي قبيله "آل مقداد" به شورشيان سوريه اخطار كرد اگر سرنوشت عضو ربوده شده اين قبيله تا روز پنج شنبه (امروز) معلوم نشود، نيروهاي مسلح اين قبيله عمليات‌هاي خود عليه عربستان، قطر و تركيه را آغاز خواهند كرد.

يك عضو سرشناس قبيله آل مقداد هفته گذشته در حلب توسط شورشيان ضد دولت سوريه ربوده شد. آل مقداد، از بزرگ‌ترين قبايل لبنان است كه نيروها و سلاح‌هاي زيادي در اختيار دارد و بعد از ربوده شدن يك عضو اين قبيله بيش از 20 عضو ارتش باصطلاح آزاد سوريه را بازداشت كرده است.





برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.