سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بحران اقتصادی و رواج سرقت‌های دسته‌جمعی در اسپانیا +عکس

به خاطر بحران شدید در اروپا، نرخ بیکاری در اسپانیا بیش از 24 درصد است اما در جنوب این کشور میزان بیکاری 33 درصد است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، دولت اسپانیا برای برون رفت از بحران شدید اقتصادی كه از چهار سال پیش با آن دست به گریبان است، تصمیم به اجرای دور تازه ای از ریاضتهای اقتصادی گرفته که همین موضوع، بسیاری از مردم این کشور را با فقر مضاعف مواجه کرده است بطوریکه بسیاری از آنها در تامین مایحتاج عمومی مثل غذا نیز با مشکل مواجه شده اند.

در این میان برخی اقدامات یک سیاستمدار اسپانیایی، باعث شده تا نگاهها به سمت وی جلب شود. وی با یورش به فروشگاهها اجناس آنها را به نفع فقرا غارت می کند و به رابین هود این کشور ملقب شده است. خوآن مانوئل سانچز گوردیلو شهردار شهر کوچک مارینالدا در جنوب اسپانیا که رابین هود عصر مدرن لقب گرفته است، معتقد است که دوران سخت مستلزم اقدامات سخت است.

سانچز شهردار چپ گرا و سیاستمدار محلی یک راهپیمایی علیه دولت مادرید و برنامه های ریاضت اقتصادی آن ترتیب داد و اعلام کرد: در قرن نوزدهم ، راهزن ها از ثروتمندان سرقت می کردند و به فقرا می دادند. اما در این دوره سرمایه داری و اوضاع سخت اقتصادی، دولت ها خلاف این را انجام می دهند. آنها از فقرا می دزدند و به ثروتمندان می دهند.



این سیاستمدار اوایل ماه جاری با همراهی همراهان خود به دو فروشگاه بزرگ یورش بردند و اجناس آن را برای بخشیدن به مردم فقیر سرقت کردند. اکثر کسانی که در راهپیمایی شرکت کرده بودند ، کارگران بیکار بودند و اکثرشان نیز در یورش به فروشگاهها سانچز را همراهی کردند.

پلیس شش نفر را در این یورش به اتهام سرقت بازداشت کرد اما سانچز دارای مصونیت قضایی بود و بازداشت نشد.

به خاطر بحران شدید در اروپا، نرخ بیکاری در اسپانیا بیش از 24 درصد است اما در جنوب این کشور میزان بیکاری 33 درصد است.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.