سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راديو و بازتاب رسانه‌اي شانزدهمين اجلاس كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد

رسانه ملي به ويژه راديو تلاش مي‌كند تا با اطلاع‌رساني مطلوب اجلاس شانزدهم، درخشندگي، بالندگي و اقتدار سياسي ايران را در جهان منعكس كند‌.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومي معاونت صدا، محسن شريف‌زاده، نماينده معاونت صدا در كميته رسانه ملي شانزدهمين اجلاس كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد با اشاره به عمر 60 ساله جنبش عدم تعهد، ارائه الگوي جديد رفتاري در حوزه‌ي سياست خارجي كشورهاي مستقل را از جمله مهترين اهداف اين جنبش فراملي خواند.

  وي با اشاره به ويژگي‌هاي بسيار مهم شانزدهمين اجلاس جنبش عدم تعهد گفت: با توجه به تحولات اخير و موج بيداري اسلامي كه در بسياري از كشورهاي منطقه‌ خاورميانه رخ داده است، جبهه استكبار در يك بعد انفعالي قرار گرفته و با توجه به تلاش جبهه متحد نظام سلطه براي منزوي كردن ايران اسلامي، برگزاري اين اجلاس در تهران از اهميت بسزايي برخوردار است.

  مدير شبكه جهاني صداي آشنا از برگزاري اجلاس سران جنبش عدم تعهد به عنوان مهم‌ترين رويداد سياسي ايران در سال 91 ياد كرد و گفت: خوشبختانه جنبش عدم تعهد با 120 عضو رسمي، 15 كشور ناظر و 10 سازمان بين‌المللي ناظر به عنوان دومين تشكل فراملي در جهان مطرح است و از جمله عملكرد مثبت آن اين است كه در بحث فناوري و انرژي هسته‌اي ، هميشه جزو مدافعان حقوق حقه‌ي ملت ايران بوده است.

  نماينده معاونت صدا در كميته رسانه ملي شانزدهمين اجلاس سران كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد پيشرفت‌هاي علمي و هسته‌اي ايران را دستاويزي براي دشمنان كشورمان و نظام سلطه دانست و يادآور شد: برگزاري اين اجلاس با ابعاد گسترده و با حضور كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد، نه تنها خط بطلاني براي انزواي دشمنان ايران است، بلكه كشورمان را در كانون توجهات جهاني قرار مي‌دهد.

  وي با بيان اينكه در اجلاس شانزدهم، رياست دوره‌اي جنبش عدم تعهد به مدت سه سال به ايران منتقل مي‌شود، اظهار داشت: رياست سه ساله ايران بر مهمترين سازمان فرا ملي پس از سازمان ملل، از منظر بين‌المللي بسيار پر معنا است و مي‌تواند منشأ حركت‌هاي برجسته‌اي براي كشورمان باشد.

  مدير شبكه جهاني صداي آشنا با اشاره به نقاط قوت و امتيازات برگزاري اين اجلاس در تهران تصريح كرد: برگزاري موفق و مطلوب اين اجلاس در ايران براي دشمنان كشورمان غير قابل تحمل و دشوار است. بنابراين تلاش مي‌كنند تا با منصرف كردن كشورهاي عضو جنبش براي حضور در اجلاس، كيفيت برگزاري آن را كاهش دهند.

  شريف زاده با بيان اينكه بايد همه دستگاهها و نهادهاي كشور براي برگزاري مطلوب اجلاس شانزدهم تلاش كنند، عنوان كرد: رسانه ملي به جهت تقويت بعد اطلاع‌رساني و تبليغاتي اين اجلاس از امتياز بيشتري در اين زمينه برخوردار است. انعكاس برگزاري موفق اين اجلاس به ميزباني تهران به صورت رسانه‌اي و پوشش ماهواره‌اي، اقتدار و ويژگي‌هاي مثبت ايران را به نمايش گذاشته و برگ برنده و نقطه قوتي براي ايران محسوب مي‌شود.

  وي با اشاره به تلاش شبانه‌روزي كاركنان رسانه ملي براي پوشش رسانه اي اجلاس شانزدهم خاطرنشان كرد: جلسات متعددي از چند ماه گذشته در حال برگزاري است تا با صميميت و همدلي براي برگزار ي هرچه بهتر اين اجلاس سياستگذاري شود.

  مدير شبكه جهاني صداي آشنا از راديو به عنوان رسانه گرم، صميمي و نزديك به مردم ياد و تصريح كرد: طبق فرمايش معاون صداي رسانه ملي، همه شبكه هاي راديويي نيز موظف شدند تا در سه بخش تبليغاتي، تبييني و بخش تبليغات پرحجم، پوشش رسانه‌اي گسترده‌اي از اجلاس شانزدهم داشته باشند.

  وي به اشاره به توليد و پخش سه آنونس تبليغاتي راديويي عنوان كرد: شبكه‌هاي مختلف راديويي تلاش كردند تا با توليد برنامه‌هاي متنوع، به پوشش مطلوب اين رخداد سياسي بپردازند. شبكه‌ي راديويي ايران با پخش ويژه برنامه " فصل تازه" و شبكه جهاني صداي آشنا نيز با پخش ويژه برنامه " تهران ميزبان جهان" مأموريت پوشش مراسم افتتاحيه و اختتاميه را عهده دار هستند.

  نماينده معاونت صدا در كميته رسانه ملي شانزدهمين اجلاس سران كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد در پايان ابراز اميدواري كرد كه تلاش رسانه ملي به ويژه راديو سبب اطلاع‌رساني مناسبي از اجلاس شانزدهم شده و به درخشندگي، بالندگي و نمايش اقتدار هرچه بيشتر ايران در جهان سياست ختم شود. /ه

برچسب ها: معاونت ، صدا ، رسانه ، بازتاب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.