سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس حوزه هنری بوشهر خبرداد:

چهارمستند و یک انیمیشن آماده رقابت در جشنواره فیلم دینی «رویش»

سیدمحمدحسین سیدزاده از تولید چهار مستند و یک انیمیشن برای رقابت در هشتمین جشنواره فیلم کوتاه دینی «رویش» خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛سیدمحمدحسین سیدزاده رئیس حوزه هنری استان بوشهر درباره فعالیت‌های سینمایی حوزه هنری این استان به گفت: در سال90-91 تولیدات متعددی در زمینه فیلم کوتاه،داستانی بلند، مستند و انیمیشن داشته‌ایم که تعدادی از آنها برای جشنواره فیلم کوتاه دینی «رویش» آماده شده‌اند
.سیدزاده گفت:مستند «صید پرال» درباره صید میگو در استان بوشهر توسط صیادان بومی به کارگردانی اسماعیل شاه‌تیری آماده نمایش است. تولید مستند «مرثیه‌ای برای طاق» مستندی درباره عزاداری مردم بندر ریگ به کارگردانی آقای تنگستانی به پایان رسیده است.
وی افزود: مستند «درودگاه» درباره تعزیه در شهر درودگاه استان بوشهر است و زینب عربی آن را کارگردانی کرده. تولید مستند «بناهای تاریخی استان بوشهر» که مروری است بر بناهای تاریخی استان بوشهر به پایان رسیده که اسماعیل شاه‌تیری آن را کارگردانی کرده است.
رئیس حوزه هنری استان بوشهر گفت: یک فیلم داستانی بلند به نام «بی بی» که به مفاهیم دینی اشاره دارد در مرحله پیش‌تولید و بازنویسی فیلمنامه است. نویسنده این اثر غلامرضا احمدی و کریم فائقیان آن را کارگردانی خواهد کرد.
سیدزاده افزود: یک انیمیشن 10 دقیقه‌ای درباره دفاع مقدس به نام «محله ما» در حال تولید است. دو فیلم کوتاه با موضوع کودک و خانواده در مرحله پیش‌تولید است. مستند «درودگاه»، «صید پرال»، انیمیشن «محله ما» و «مرثیه‌ای برای طاق» آماده رقابت در هشتمین جشنواره فیلم دینی «رویش» هستند.
وی درباره فعالیت‌های حوزه هنری در زمینه تعمیر و بازسازی سالن سینما در استان بوشهر گفت: استان بوشهر یک سالن سینما به نام «بهمن» دارد که سال 1385 بازسازی شد و نیازی به بازسازی نداشته است. این سینما سه سالنه است. دو سالن نمایش آن فعال است و سالن دیگر مخصوص جشنواره‌ها و برگزاری همایش یا جلسه نقد و فیلم است./

برچسب ها: چهار ، مستند ، انیمیشن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.