سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمار خودکشي در بين نظاميان آمريکايي افزايش يافته است

شبکه تلويزيوني "دموکراسي" اعلام کرد آمار خودکشي بين نظاميان آمريکايي در ماه ژوئيه به بيشترين حد خود رسيده است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران ؛ اين شبکه تعداد سربازان آمريکايي که در ماه ژوئيه بر اثر خودکشي جانشان را از دست داده اند از تعداد سربازاني که در ميدان جنگ در اين ماه کشته شده اند بيشتر است.
علت اصلي اين افزايش به درستي مشخص نيست. برخي ها بودن در ميدان جنگ و فشارهاي روحي ناشي از آن ، استفاده نادرست از داروهاي تجويز شده و يا مشکلات مالي را دليلي براي اين مسئله مي دانند. طبق اطلاعات ارتش احتمال خودکشي در بين سربازاني که بارها به جنگ رفته اند بسيار بيشتر است. لئون پانتا وزير دفاع آمريکا در کنفرانسي در ماه ژوئن گفت:مسئله خودکشي نظاميان يکي از ناراحت کننده ترين چالشهايي است که من تا کنون به عنوان وزير دفاع با آن روبرو بوده ام. به رغم تلاشهاي وافر و توجه زياد به اين موضوع همچنان شاهد اين مسئله هستيم.
"مارگارت بوارد" ، نويسنده کتاب زخمهاي ناپيداي جنگ  گفت:« وقتي سربازي صحنه روي مين رفتن خودرو دوستانش را مي بيند و بعد مجبور مي شود تکه هاي بدن آنها را جمع آوري کند و شاهد مرگ افراد است و اين صحنه ها بارها و بارها برايش تکرار مي شود مسلما بر او تاثير خواهد گذاشت. شهروندان آمريکايي واقعا هيچ ذهنيتي ندارند که چه بر سربازان در ميدان نبرد مي گذرد.
به نظر من فرهنگ نظاميان با غيرنظاميان متفاوت است و فاصله اي بين آنها وجود دارد. بنابراين وقتي سربازان از جنگ بر مي گردند مردم عادي نمي توانند کمکي را که آنها نياز دارند ارائه دهند. ما شايد بتوانيم خاطرات بد را کنار بگذاريم ولي سربازان به راحتي نمي توانند اين کار را بکنند. اغلب آنها دچار توهم مي شوند و دائما احساس خطر مي کنند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.