سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

كارخانه تولید الكل سوختی خلیج فارس در خوزستان احداث می شود

با هدف جایگزینی واردات ماده افزودنی MTBEوصرفه جویی ارزی، كارخانه تولید الكل سوختی خلیج فارس در خوزستان احداث می شود.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ؛ مدیر عامل شركت كشت و صنعت امیركبیر چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران در اهواز اعلام كرد:ساخت این كارخانه درراستای توسعه صنایع جانبی كشت نیشكر و استفاده از ملاس تولیدی در واحدهای كشت و صنعت نیشكر صورت می گیرد.

'مهندس محمد فتحی مكوند 'افزود: زیرساخت های مورد نیاز این كارخانه توسط شركت كشت و صنعت امیركبیر مهیا شده و ماده اولیه برای تولید الكل صنعتی نیز به وفور در استان فراهم است.

وی اضافه كرد: برای ساخت و تجهیز این كارخانه حدود 150 میلیارد ریال اعتبارمورد نیاز است كه تامین این اعتبار توسط استاندار و اداره كل صنایع استان در دست پیگیری است و برای تجهیز كارخانه و تامین قطعات مورد نیاز نیز با كشور اسپانیا مذاكرات لازم صورت گرفته است.

فتحی مكوند توضیح داد: ماده ام تی بی ای كه در حال حاضر به بنزین افزوده می شود از خارج از كشور تامین می شود كه درصورت راه اندازی این كارخانه علاوه بر جایگزینی الكل سوختی تولید داخل به جای این ماده ،صرفه جویی ارزی وكاهش واردات، گامی درزمینه ارتقای شاخص های زیست محیطی نیز برداشته می شود.

وی با بیان این كه درصورت راه اندازی این واحد تولیدی از هر 5/3كیلو ملاس یك لیتر الكل سوختی تولید می كند، گفت: در فاز نخست، این كارخانه ظرفیت تولید سالانه 30میلیون لیتر الكل سوختی را بااستفاده از ملاس شركت كشت و صنعت امیر كبیر را داراست.

فتحی مكوند افزود: هریك از واحدهای شركت كشت و توسعه نیشكر سالانه 35تا40هزار تن ملاس تولید می كنند.

وی گفت:در شركت كشت و صنعت امیركبیر امسال 685هزار تن نیشكر برداشت می شود كه ازاین مقدار 75هزارتن شكر خام،تولید می شود.

فتحی مكوند همچنین از تولید 175هزارتن شكر سفید دراین واحد خبرداد وگفت: 70هزار تن ازاین مقدار با استفاده از شكر خام تولیدی دراین واحد و بقیه با استفاده از شكر خام تولیدی واحدهای امام خمینی و میرزا كوچك خان صورت می گیرد.

وی ظرفیت اسمی این واحد را تولید سالانه یك میلیون تن نیشكر ،100هزار تن شكر خام و 175هزار تن شكر سفید اعلام كرد./س
برچسب ها: احداث ، کارخانه ، الکل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.