سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بجنورد/

ابتلاي 26 نفر به بيماري تب مالت در خراسان شمالی

از ابتدای امسال 26 نفر در استان به بیماری تب مالت مبتلا شده اند.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، رئیس دانشکده پزشکی با بیان این مطلب گفت:تب مالت، يك بيماري مشترك بين انسان و دام است و استان با توجه به قطب دام پروري و كشاورزي با شيوع بالاي اين بيماري مواجه است.

مجيد غفوري با بیان اینکه بیماری تب مالت بیماری هزار چهره است افزود: شايع ترين علل بروز تب مالت تب، درد عضلاني، اسكلتي، تعريق، ضعف عمومي و درگيري ارگان های مختلف بدن است.

وي اظهار داشت :استفاده از محصولات دامي آلوده شامل شير، لبنيات، گوشت و احشاء (جگر) دام آلوده و تماس تنفسي از راه هاي انتقال اين بيماري به شمار مي رود.

وي افزود: تشخيص دير هنگام و تاخير در درمان اين بيماري، با عوارض جبران ناپذيري نظير عفونت هاي مغزي يا مننژيت بروسلايي، درگيری قلب، ايجاد اندوكارديت بروسلايي و آلودگي سيستم تناسلي و ناباروري همراه است.

غفوری افزود:مصرف نكردن مواد لبني غير پاستوريزه و پرهيز از مصرف سرشير، پنير محلي و بستني هاي سنتي تا حدودي از اين بيماري پيشگيري مي كند.

وي با بيان اين كه ميزان ابتلا به تب مالت در فصل بهار به دليل زايش دام ها افزايش مي يابد، خاطر نشان کرد: افرادي كه اصرار به خوردن شير و پنير محلي داشته بايد به طور حتم نيم ساعت كامل شير را بجوشانند و پنير را 30 تا 40 روز در آب نمك خوابانده و سپس آن را مصرف كنند./س

.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.