سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

ورود شرکت حفاری به عرصه ساخت دستگاه های لوله مغزی سیار

رئیس اداره لوله مغزی سیار شرکت ملی حفاری ایران گفت: این شرکت با همکاری جهاد دانشگاهی تهران ساخت دستگاه لوله مغزی سیار را در دستور کار خود قرار داده است.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان، بروز ترابی راکی با بیان این که اجرای این پروژه در مرحله مقدماتی قرار دارد، اظهار کرد: در همین حال به همت کارشناسان لوله مغزی سیار و مدیریت نگهداری و تعمیرات (نت) شرکت ساخت یک دستگاه دیگر نیز در حال انجام است.
ترابی راکی افزود: از این تجهیز راهبردی که یک فناوری جدید در صنایع نفت و گاز به شمار می آید در تعمیر و تکمیل چاه ها استفاده می شود.

وی گفت: شرکت ملی حفاری ایران تامین چهار دستگاه لوله مغزی سیار در بخشهای دریایی و خشکی را در برنامه دارد که با افزوده شدن آنها به ناوگان شرکت، شمار دستگاه های لوله مغزی سیار شرکت به 15 دستگاه افزایش خواهد یافت.

ترابی راکی توضیح داد: این شرکت هم اکنون به دستگاه های لوله مغزی سیار با توان کشش 40 تا 100هزار پوند مجهز و قادر به ارائه پیشرفته ترین و حساس ترین عملیات تعمیر چاه های نفت و گاز در مناطق نفت خیز خشکی و دریایی کشور است.

رئیس اداره لوله مغزی سیار شرکت ملی حفاری ایران گفت: از سال 1372 با دستیابی این شرکت به دانش و فناوری مربوط و کسب مهارتهای لازم، تمامی عملیات لوله مغزی سیار با اتکا به توانمندی متخصصان و کارشناسان داخلی انجام می شود.

وی با بیان اینکه تعداد چاه های تعمیری به وسیله لوله مغزی سیار در سال 1389 در مجموع 452 حلقه و در سال گذشته 455 حلقه بود، افزود: در چهار ماه نخست امسال در این زمینه  183 عملیات محقق شد که نسبت به سالهای گذشته رشد قابل توجه دارد.

ترابی راکی به سابقه چندین ساله شرکت ملی حفاری ایران در تعمیر چاه ها و استفاده از دستگاه های لوله مغزی سیار اشاره و عنوان کرد: امسال برای اولین بار میزان کارکرد لوله ها با توجه به نوع عملیات، محاسبه ضخامت دیواره لوله، کنترل مواد خورنده نظیر اسید از متراژ 120 هزار متر به 170 هزار متر افزایش ارتقا داده شد.

رئیس اداره لوله مغزی سیار شرکت ملی حفاری ایران در خصوص برنامه های اتی این اداره، گفت: با هدف پشتیبانی این دستگاه ها هم اکنون پروژه بازسازی دستگاه لوله مغزی سیار 122 و 124 و تعمیر اساسی موتور دستگاه لوله مغزی سیار 121 در دست اجرا است.

وی ادامه داد: خرید ماشین آلات و تجهیزات این دستگاه ها از قبیل قرقره کاری، انجکتور، تریلر حمل دستگاه و راه اندازی دو دستگاه جراثقال موجود از سوی شرکتهای داخلی را از دیگر اقدام های اجرایی این بخش برشمرد.

ترابی راکی افزود: از مزایای دستگاه های لوله مغزی سیار، جابجایی پرشتاب، اجرای عملیات در زمان کوتاه و تعمیر چاه های نفت و گاز در حال تولید با ایمنی بالا است و در بسیاری از فرایندهای حفاری و تعمیر چاه ها به خوبی می تواند جایگزین دکل های حفاری تعمیراتی شود.

رئیس اداره لوله مغزی سیار شرکت ملی حفاری ایران تعمیر چاه ها بدون نیاز به کشتن چاه و صرف هزینه های بالا و  نرسیدن آسیبهای بعدی به مخزن را از دیگر مزیتهای دستگاه های لوله مغزی سیار دانست.

شرکت ملی حفاری ایران یکی از شرکتهای بالادستی زیر مجموعه شرکت ملی نفت ایران است که همسو با عملیات حفاری با بهره مندی از نیروهای تخصصی و تجهیزات روز آمد در زمینه ارائه 20 نوع خدمات فنی و تخصصی اختصاصی این صنعت به شرکتهای نفتی از دانش فنی، مهارت و تجربه لازم برخوردار است./س
 
برچسب ها: ورود ، لوله مغزی ، حفاری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.